آخرین اخبار

ملک‌زاده:‌ جودوکاران برای کسب مدال لحظه‌شماری می‌کنند/ روسیه برای‌‌مان بار فنی داشت

جودوکار سنگین وزن اعزامی به بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی گفت: قرار نیست چون ما تعلیق هستیم در قونیه زنگ تفریح حریفان باشیم.بچه‌های ما برای کسب خوش‌رنگ ترین مدال لحظه‌شماری می‌کنند.

اشتراک گذاری
03 مرداد 1401
کد مطلب : 2058

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم ملی جودوی مردان و بانوان کشورمان قرار است با ترکیب هفت جودوکار در بخش مردان و هفت جودوکار در بخش بانوان مردادماه در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی حضور پیدا کنند. حمیدرضا ملک‌زاده نماینده وزن ۱۰۰+کیلوگرم تیم ملی مردان نیز در ترکیب تیم اعزامی به این رقابت‌ها حضور خواهد داشت. 

حمیدرضا ملک‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سؤال که تا بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی زمان بسیار کمی باقی مانده است شرایط اردوهای تیم ملی چطور است، گفت: در شرایط تعلیق ظالمانه جودوی ایران خوشبختانه اردوی تیم ملی در شرایط بسیار خوبی برگزار می‌شود. ما در طول این مدت شاهد جنب و جوش خانواده جودو بودیم. تیم ملی اسفندماه سال گذشته در اردوی مشترک عراق و تونس در کربلا حضور پیدا کرد. واقعاً حضور در این اردوی مشترک پس از مدت‌ها تعلیق برای ما بسیار مثمرثمر بود پس از بازگشت از کربلا ما در مسابقات سوپرلیگ حضور پیدا کردیم و اردوهای‌مان به صورت مستمر ادامه داشت. پس از آن در مسابقه بغداد با حضور ۱۰ کشور شرکت کردیم و این مسابقات نیز برای ما از لحاظ فنی خیلی مفید بود.

وی در ادامه افزود: بدون تعارف باید بگوییم رئیس فدراسیون جودو و دیگر مسئولان با تمام تلاش کاری کردند جودوی ایران به حالت ایستا نباشد. ما امسال در مسابقات چهار جانبه روسیه شرکت کردیم که این تورنمنت واقعاً از سطح فنی بسیار بالایی برخوردار بود. باید به این واقعیت اشاره کنم. ما طی سه سال اخیر که تعلیق بودیم نمی‌توانستیم در مسابقات رسمی حضور پیدا کنیم و نمی‌توانستیم با خبر شویم که از لحاظ فنی در چه شرایطی هستیم. حضور در اردوی مشترک عراق پس از آن شرکت در مسابقات بغداد و پس از آن در مسابقات روسیه شرکت کردیم و از شرایط فنی خودمان بعد از مدت‌ها آگاه شدیم. بدون شک حضور در این اردوها و مسابقات ما را روبه جلو برد و خیلی شرایط‌مان نسبت به گذشته متفاوت شده است. در واقع باید اینطور بگویم جودوی ایران حالا از شرایط دو سال گذشته خود بسیار فاصله گرفته و روبه رشد است. 

ملک زاده در پاسخ به این سؤال که حضور در تورنمنت چهارجانبه روسیه چقدر توانست برای آماده‌سازی شما جهت حضور در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی کمک کند، عنوان کرد:‌ما در تاتامی روسیه واقعاً با جودوکاران گردن کلفتی مبارزه کردیم. همه دنیا می‌دانند روس‌ها در جودو حرف زیادی برای گفتن دارند. در این مسابقات تیم اصلی آنها که اول شد سه روز پس از پایان این مسابقات همین نفرات راهی گرنداسلند مغولستان شدند من مبارزه ملی‌پوشان آنها را نگاه کردم فوق‌العاده ظاهر شدند. سنگین‌وزن‌های آنها طلا کسب کردند. در وزن ۷۳ کیلوگرم که محمد صدیقی با جودوکار روسی مبارزه کرد آن جودوکار در مغولستان مدال طلا کسب کرد. اینها را گفتم تا ثابت کنم که در روسیه واقعاً جودوکاران خوبی حضور داشتند و مبارزه کردن با این نفرات شرایط ما را برای حضور در بازی‌های همبستگی اسلامی مهیا کرد و ما به آمادگی لازم رسیدیم. 

جودوکار سنگین وزن اعزامی به بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی اظهار داشت: حضور در مسابقات چهارجانبه روسیه از لحاظ فنی برای‌مان فوق‌العاده عالی بود. همه می‌دانند ما در روسیه با نفرات اول دنیا مبارزه کردیم و آنجا متوجه نقاط ضعف و قوت‌مان شدیم ضمن اینکه به همه ما ثابت شد هنوز ما همان جودوکاران سطح اول دنیا هستیم که همه به خوبی جودوی ایران را می‌شناسند. در تاتامی روسیه با مبارزاتی که انجام دادیم به کادر فنی و دیگر نفرات نشان دادیم که فاصله کمی با جودوکاران روسیه داریم. 

ملک‌زاده در پاسخ به این سؤال که قبول دارید که لغو بازی‌های آسیایی باعث می‌شود در قونیه کار جودوکاران سخت خواهد بود، گفت: بله، همه کشورهایی که قرار است در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی حضور پیدا کنند مثل قزاقستان، ازبکستان، ترکیه، آذربایجان و الجزایر همه کشورهای صاحب‌نام در جودوی دنیا هستند. در واقع با حضور این کشورها سطح مسابقات بسیار بالا خواهد بود. همه قدرت‌های خوب دنیا تقریباً در این مسابقات حضور خواهند داشت. اما کسب مدال در این رقابت‌ها دور از دسترس نیست.

وی در ادامه گفت: چون ما تعلیق بودیم قرار نیست زنگ تفریح کشورهای دیگر باشیم. بچه‌های ما برای کسب مدال در ترکیه لحظه‌شماری می‌کنند. سطح مسابقات بالا خواهد بود. اما از سبک وزن ما تا سنگین‌وزن همه شانس مدال داریم. از خودمان تا کادر فنی تا مسئولین فدراسیون به کسب مدال ایمان دارند. امیدوارم بتوانیم مزد زحمات شخص رئیس فدراسیون را با کسب مدال در ترکیه بدهیم. به هر حال در شرایط تعلیق و اوضاع اقتصادی رئیس فدراسیون ما را به مسابقات و اردوهای برون‌مرزی اعزام کرد ما هم تلاش می‌کنیم مدال کسب کنیم. 

جودوکار سنگین وزن اعزامی به بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: نباید فراموش کنیم جودو از سایر رشته‌ها کاملاً‌متفاوت است. از قبل مشخص نیست چه کسی مدال کسب می‌کند. ما در سنگین‌وزن هم جودوکاران زیادی داریم و اینطور نیست که بگوییم صددرصد مدال می‌گیرم اما با توکل به خدا به روی تاتامی می‌روم تا با کسب خوش‌رنگ‌ترین مدال دل ملت عزیز را شاد کنیم.

انتهای پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =