آخرین اخبار

دلار تغییر کانال داد/ قیمت سکه و طلا بالا رفت

اقتصادنیوز : قیمت دلار امروز شنبه اول مرداد ماه تغییر کانال داد. قیمت سکه و طلا هم بالا رفت

اشتراک گذاری
02 مرداد 1401
کد مطلب : 2032

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار امروز در تهران آرایش صعودی به خود گرفت.

سیگنال صعود به دلار تهران 

عده ای از  معامله گران  معتقدند بودند که سیگنال  پیشروی از سوی  بازار های همسایه به تهران رسیده است.  نرخ دلار در تهران امروز وارد کانال جدید شد و بر روی پله اول کانال جدید ایستاد . در سلیمانیه هم قیمت دلار یک کانال بالا رفت . اسکناس آمریکایی در سلیمانیه بالای مرز مقاومتی جدید قرار گرفت. در بازار هرات هم قیمت دلار بیش از ۵۰۰ تومان رشد را  تجربه کرد. 

نرخ حواله درهم نیز امروز

نرخ حواله درهم نیز امروز  رشد محدودی را تجربه کرد. نرخ برابری درهم به دلار بیش از ۶۰۰ تومان از  دلار نقدی بالاتر  بود و این امر نشان دهنده حباب منفی در بازار دلار است. از نظر تحلیلگران ارزی زمانی که بازار با حباب منفی روبرو می شود این امر می تواند بر افزایش تقاضا برای خرید دلار بیفزاید . 

به نظر می رسد در کنار سیگنال های صعودی نرخ دلار از بازار همسایه و نرخ برابری درهم به دلار ، عامل دیگر صعود دلار تهران سیگنال های منفی برجامی بوده است. 

قیمت دلار رسمی امروز 

در بازار رسمی هم امروز قیمت دلار مانند روزهای گذشته  نوسان محدودی را ثبت کرد . نرخ دلار صرافی ملی امروز ۲۷ هزار و ۸۱۱ تومان بود  در بازار متشکل قیمت دلار با ۲۷ هزار و ۶۷۳ تومان مبادله شد . 

قیمت طلا در بازار جهانی 

قیمت طلا که طی هفته گذشته به شکل قابل توجهی کاهش یافته و به پایین ترین قیمت خود طی ۱۶ ماه اخیر رسیده بود، در روزهای انتهایی هفته پیش افزایش یافت. به نظر می رسد سرمایه گذاران بار دیگر به سمت بازار طلا کشیده شده اند و تقاضا برای آن افزایش یافته است. قیمت اونس طلا امروز ۱۷۲۷ دلار بود.

در بازار داخلی ایران قیمت طلا ۱۸ عیار عصر امروز  تقریبا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان بالا تر  از ۲ روز قبل به فروش رسید. این فلز زرد رنگ داخلی امروز با ۱ میلیون و ۳۵۸ هزار و ۶۰۰ تومان مبادله شد . 

سکه در یک قدمی ۱۵ میلیون 

قیمت سکه هم امروز با رشد قیمت دلار  به یک قدمی کانال ۱۵ میلیون تومان رسید. قیمت هر قطعه سکه امامی ظهر امروز ۱۴ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان بود  که در مقایسه با  روز پنجشنبه گذشته  بیش از ۱۲۰ هزار تومان افزایش را نشان می دهد. با قیمت های مذکور حباب سکه کوچکتر شد و در محدوده ۱۴ درصد قرار گرفت.  ارزش ذاتی سکه  هم امروز از کانال ۱۲ میلیون تومان وارد کانال ۱۳ میلیون تومان  شد . با این حال فاصله ارزش ذاتی سکه با قیمت نقدی بیش از ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود . 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =