آخرین اخبار

تذکر فرماندار بویراحمد به ادارات بی‌توجه به نماز/مهدوی: پخش اذان از اداره هم به اعتبار نیاز دارد؟

فرماندار شهرستان بویراحمد در نشست ستاد اقامه نماز به ادارات بی‌توجه به نماز در این شهرستان تذکر داد.

اشتراک گذاری
29 تیر 1401
کد مطلب : 1958

به گزارش توازن و به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج اولین جلسه ستاد اقامه نماز شهرستان بویراحمد در سال جاری با حضور حجت‌الاسلام قاسمی مسئول ستاد اقامه نماز استان در سالن فرمانداری شهرستان و مدیران و رابطین نماز ادارات برگزار گردید.

در این نشست مسئول ستاد اقامه نماز استان با ذکر احادیث و روایات و اعلام دستورالعمل های ابلاغی نماز در ادارات، خواستار توجه بیشتر مدیران به مقوله نماز در ادارات شدند .

شهرام مهدوی مطلق فرماندار بویراحمد در جمع بندی این نشست نماز را نخستین نشانه اقامه و برپا بودن حکومت و نظام اسلامی دانست و‌گفت: اگر در ادارات ما خدای ناکرده به نماز بی‌توجهی شود هر چند هم اهل تلاش هم باشند برکتی در کار نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه یک درصد از اعتبارات ادارات مربوط به کارهای فرهنگی است گفت: نماز و برپایی آن در ادارات اولین رسالت فرهنگی ما در یک سیستم اداری در نظام اسلامی است و کوتاهی در این خصوص به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

فرماندار بویراحمد با گلایه از بی توجهی به برپایی نماز در برخی ادارات، نیز بیان داشت: در برپایی و توجه به نماز در ادارات پول لازم نیست بلکه اراده و تعهد و اعتقاد لازم هست.

وی متذکر شد: مگر پخش اذان در اداره شما چه اندازه پول می خواد که از نبود اعتبارات صحبت می شود.

مهدوی در این خصوص هم تذکر داد که وقت نماز در ادارات نباید طولانی باشد که از آن طرف ارباب رجوع معطل و ناراضی شوند چرا که حق الناس و خدمت و پاسخگویی به موقع به مردم خود جزء فرهنگ نماز است و در نماز طولانی در اداره که باعث رنجش مردم شود هم خیری نخواهد بود.

وی با تشکر از امام جماعت ادارات و حوزه علمیه در این خصوص نیز بیان داشت که امام جماعت های ادارات نیز در دعوت و انگیزه کارکنان به نماز جماعت و نماز اول وقت جایگاه موثری دارند. 

فرماندار بویراحمد ضمن گلایه از برخی از ادارات از اداره آموزش و پرورش شهرستان به دلیل اهتمام به نماز در اداره تشکر کرد و در این خصوص از نوسازی مدارس و آموزش و پرورش نیز در خصوص تجهیز نمازخانه های مدارس خواست که اهتمام لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − شش =