آخرین اخبار

خسارت سنگین تندباد به باغداران سی‌سختی+تصاویر و فیلم

تندباد شدید بیش از ۷۰درصد از محصولات باغی باغداران سی سخت را از بین برد.

اشتراک گذاری
26 تیر 1401
کد مطلب : 1900

به گزارش توازن و به نقل از خبرگزاری فارس از سی سخت، تندباد شدید بیش از ۷۰ درصد از محصولات باغی باغداران سی سخت را از بین برد.

تندباد شدیدی در چند روز اخیر باعث خسارت بیش از ۷۰ درصد محصولات باغی سی سخت شده است که باید دید جهاد کشاورزی و مسئولین مربوطه چه فکری به حال این کشاورزان که دسترنج یک ساله آنها به یک باره از بین رفته است می‌کنند.

بیت اله محرابی یکی از کشاورزان سی سختی است که به خبرنگار فارس گفت: تندباد شدید شامگاه بیست و یکم و صبح روز۲۲ تیرماه بیشترمحصولات باغی تمام نقاط  شهر سی‌سخت، شامل گردو و سیب و آلو، انگور وهلو را بالای ۷۰درصد ازبین برده و باعث شکستن تعدادی از درختان نیز شده است و علی‌رغم گذشت چندین روز از وقوع طوفان هیچ مسئولی به دادکشاورزان نرسیده و همچنان در خواب هستند.

محرابی اظهار داشت: در بحث زلزله و خسا ات وارده به بخش کشاورزی و تایید آنها توسط کارشناسان کشاورزی هیچگونه تسهیلات قرض الحسنه و یا وام بلاعوضی به مردم بابت خسارات داده نشد و کشاورزان  همچنان منتظر تسهیلات در نظر گرفته شده برای خسارات ناشی از زلزله هستند.

آراسته رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دنا در گفت و گو با فارس گفت: گردباد شدیدی طی چند روز اخیر باعث بیش از ۷۰ درصد خسارت به کشاورزان حوزه مرکزی دنا شده است که کارشناسان جهاد کشاورزی میزان خسارات را بررسی کردند و با یک جمع بندی مراتب را به سازمان جهاد کشاورزی استان جهت انعکاس به وزارت جهاد کشاورزی اعلام کردیم و منتظر دستور نهایی هستیم.

انتهای پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =