آخرین اخبار

افنبرگ: شرایط صعود ایران در جام جهانی وجود دارد/ درباره سرمربیگری دایی، من باید از شما سوال کنم

ستاره سابق تیم ملی فوتبال آلمان گفت: شرایط صعود برای تیم ملی ایران به عنوان تیم دوم در جام جهانی قطر وجود دارد.

اشتراک گذاری
24 تیر 1401
کد مطلب : 1844

به گزارش خبرگزاری فارس، اشتفان افنبرگ ستاره سابق تیم ملی فوتبال آلمان و باشگاه بایرن مونیخ که به ایران سفر کرده است؛ درباره دوران حضور علی دایی در تیم مونیخی و هم تیمی با او اظهار داشت: دوران عالی و موفقیت آمیزی با علی دایی داشتیم. دایی خیلی بازیکن مهمی بود و از تیم آرمینیا بیله فلد آمده بود و بسیار مهاجم قوی بود و ما به او نیاز داشتیم. دوران بسیار خوبی با دایی داشتیم.

وی درباره همگروهی تیم ملی فوتبال آلمان در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر عنوان کرد: ما با تیم اسپانیا، ژاپن و کاستاریکا همگروه هستیم و آلمان صعود خواهد کرد و در جمع ۶ تیم نهایی قرار خواهد گرفت.

افنبرگ درباره شرایط تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی و آیا اینکه می تواند از گروهش در جام جهانی صعود کند، گفت: گروه ایران، گروه جالبی است. انگلیس یکی از تیم هایی است که می تواند موفق باشد، آمریکا هم در این گروه است. ایران شماره یک در آسیا است و این ارزشمند است و جایگاه دوم برای ایران باز است اما به نظرم انگلیس به عنوان تیم صدرنشین صعود می کند.

وی درباره امکان قهرمانی آلمان در جام جهانی گفت: آلمان راه طولانی در پیش دارد، تیم هایی مثل برزیل، فرانسه، آرژانتین، اسپانیا و بلژیک تیم های قدرتمندی هستند و در حال حاضر نمی توانیم در این باره بگوییم که چه اتفاقی خواهد افتاد.

کاپیتان اسبق بایرن مونیخ درباره وضعیت این تیم و شرایط یولیان ناگلزمان اظهار داشت: او یک مربی جوان است و خوب کار کرده و در لایپزیگ فعالیت داشته است؛ اما بایرن در سطح دیگری است و باید موفق شد. 

وی درباره اینکه آیا ناگلزمان می تواند بایرن را قهرمان لیگ قهرمانان کند؟ عنوان کرد: در حال حاضر بایرن یک تیم بسیار خوب است. و این امکان وجود دارد که بتواند برنده و قهرمان شود.

افنبرگ درباره شرایط روبرت لواندوفسکی در بایرن مونیخ گفت: لواندوفسکی بهترین مهاجم دنیاست و الان شرایط راحتی ندارد و خیلی سخت است. سوال این است که آیا ادامه همکاری با لواندوفسکی وجود دارد که بستگی به شرایط تیم و بازیکن دارد.

ستاره سابق ژرمن ها درباره اینکه آیا دایی می تواند به عنوان سرمربی در تیم ملی ایران حضور داشته باشد، گفت: چرا که نه؛ او خیلی تجربه بالایی دارد و آمار و ارقام فوق العاده ای دارد و در آلمان سال های زیادی بازی کرده و وقتی همه این ها را کنار هم قرار می دهیم من باید از شما بپرسم که چرا این کار را نمی کنید؟

انتهای پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 6 =