آخرین اخبار

جنجالی‌های هفته| از دستمزد ۱۵۰ هزار تومانی سرمربی تیم ملی تا نخستین درگیری استقلال و پرسپولیس/ ادامه موش‌و‌گربه بازی در فوتبال

در این هفته فوتبال تمامی جنجال‌ها و حاشیه‌های ورزش کشور را به دوش کشید و در نهایت هم سرمربی تیم ملی بلاتکلیف باقی ماند و اولین تنش هم بین دو باشگاه سرخابی به وجود آمد.

اشتراک گذاری
23 تیر 1401
کد مطلب : 1809

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس،  فوتبال در هفته گذشته تمامی حاشیه‌ها و جنجال‌ها را به خود اختصاص داد و فرصت عرض اندام به دیگر رشته‌ها را نداد. فدراسیون فوتبال از بهمن پارسال تاکنون مدام درگیر حواشی و مسایل مختلف است و حالا نیز همه منتظرند تا ببینند که سکان هدایت تیم ملی فوتبال ایران برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به دست چه کسی سپرده خواهد شد. اگر در فیفا دی گذشته فدراسیون بی رئیس فوتبال فقط دنبال حریف تدارکاتی تمام کره زمین را دور زد و در آخر هم در  قطر با تیم الجزایر بازی کرد در فیفا دی شهریور ماه شاید تیم ملی حتی سرمربی هم نداشته باشد!

نگاهی به حواشی و جنجال‌های این هفته می‌اندازیم:

* خداداد: به درک که رختکن با اسکوچیچ همسو نیست!

اولین بمب جنجالی را خداداد عزیزی منفجر کرد؛ حماسه ساز ملبورن حسابی به فدراسیون و چند دستگی بازیکنان در تیم ملی تاخت و درباره شایعات مطرح شده نسبت به احتمال برکناری دراگان اسکوچیچ از تیم ملی فوتبال کشورمان اظهار داشت: در مورد اسکوچیچ پیش از این نیز نظرم را گفتم اگر بخواهیم به کسی که در مرحله مقدماتی جام‌جهانی بهترین نتایج با تیم ملی کسب کرده شانس حضور در جام‌جهانی را ندهیم، اوج بی‌معرفتی و نامردی است. خیلی فوتبال عجیب و غریبی داریم. چند سالی است دلال‌ها به شدت در فوتبال ما چمباتمه زده‌اند و خودشان را در سطح باشگاهی به این فوتبال انداخته‌اند.

مهاجم اسبق تیم ملی کشورمان در مورد اینکه سکوت اسکوچیچ و منفعل عمل کردن او نسبت به برخی درخواست‌ها شاید سبب شده در موقعیت حساس کنونی شاهد مطرح شدن گزینه‌های مختلف برای تیم ملی باشیم توضیح داد: دوست داریم عده‌ای به ما زور بگویند اگر کسی در مورد حق و حقوق حرف نزند دور برمی‌داریم و هر روز برایش گزینه انتخاب می‌کنیم. فردی هم مثل کی‌روش که آمد که نمی‌دانم در مورد قراردادش بگویم ترکمنچای یا گلستان با ما قرارداد ترکمنچای بست شاید به جزء دلال‌ها اهالی فوتبال، فدراسیون و وزارت ورزش یادشان رفته که کی‌روش جامعه فوتبال، فدارسیون، وزارت ورزش و جوانان و … ما را آدم حساب نمی‌کرد. چگونه بار دیگر در مورد او حرف می‌زنیم آیا دوست داریم بار دیگر فردی که مدام ما را ضایع می‌کند به تیم ملی بیاید؟ میرشاد ماجدی و دوستان حاضر در فدراسیون و هیأت رئیسه می‌دانند در زمان سرمربی‌گری کی‌روش در تیم ملی چه اتفاقاتی افتاد.

وی در مورد اینکه به نظر می‌رسد پس از ماجرای مهدی طارمی و اسکوچیچ رختکن تیم ملی با سرمربی کروات همسو نیست گفت: اصلا مهم نیست رختکن همسو باشد یا نباشد. من به بازیکنان کاری ندارم اما خیلی خنده‌دار است که می‌گوییم که رختکن با مربی همسو نیست به درک که همسو نیست اسکوچیچ نفر اول فنی ما است و هر کسی با او همسو نیست به خانه خود برود. از چه چیزی می‌ترسیم مگر می‌خواهیم در جام‌جهانی قهرمان شویم که اکنون نگران فلانی هستیم.

* ماجرای دستمزد ۱۵۰ هزار تومانی سرمربی تیم ملی والیبال!

مصطفی کارخانه، سرمربی اسبق تیم ملی والیبال کشورمان در مورد بهروز عطایی سرمربی موفق تیم ملی والیبال که موفق شد این تیم را به مرحله نهایی لیگ ملت‌های والیبال برساند بازتاب زیادی داشت؛ بخصوص وقتی که کارخانه دستمزد سرمربی تیم ملی را فاش کرد و گفت: تیم ملی ایران سال گذشته در لیگ ملت‌ها با سرمربی خارجی که ۲۰، ۳۰ میلیارد تومان برای او هزینه شده بود به مقامی بهتر از دوازدهمی نرسید در حالی که امسال هفتم شدیم. بهروز عطایی، روزی ۱۵۰ هزار تومان حقوق می‌گیرد. شاید دستمزد یک کارگر از حقوق سرمربی تیم ملی والیبال ما بیشتر باشد و این خوب نیست.

اظهار نظر مصطفی کارخانه با واکنش ولادیمیر آلکنو مواجه شده و او در این رابطه گفت: از این فرصت استفاده می‌کنم و به تیم ملی ایران، بازیکنان و کادر فنی بخاطر صعود به جمع ۸ تیم لیگ جهانی تبریک می‌گویم. امیدوارم این روند خوب ادامه پیدا کند. در رابطه با صحبت‌های کارخانه که متاسفانه در ایران با ایشان امکان آشنایی پیدا نکردم باید بگویم که کشور ایران فدراسیونی دارد و این فدراسیون رئیسی دارد. داورزنی و خوش‌خبر اطلاع دقیق از قرارداد من و رقم آن دارند. این رقم به مراتب پایین‌تر از آن چیزی است که این دوست خوب اظهار داشته است. من هیچ مشکلی ندارم اگر فدراسیون رقم واقعی قرارداد من را منتشر کند. امیداورم جناب داورزنی هر چه زودتر صحبت‌های این مربی والیبال را تکذیب کند. من یک بار دیگر تکرار می کنم. برای پول به ایران نیامدم.

البته کارخانه پس از این اظهارنظرها از جامعه والیبال و آلکنو عذرخواهی کرد تا این قائله ختم به خیر شود.

* کری خوانی پلاتینی برای رئیس فیفا!

دادگاهی در سوئیس، رای به بی‌گناهی میشل پلاتینی و سپ بلاتر، روسای پیشین یوفا و فیفا داد. این مدیران فرانسوی و سوئیسی از اتهام رد و بدل کردن رشوه ۲ میلیون فرانکی مبرا شدند و در نتیجه، زندانی نخواهند شد.توماس هیلدبراند، دادستان سوئیسی برای سپ بلاتر و میشل پلاتینی درخواست ۲۰ ماه زندان داشت اما به دلیل کافی نبودن ادله و مدارک، این دو تبرئه شدند.

پلاتینی ۶۷ ساله که سال‌ها رییس یوفا بود و در سال ۲۰۱۵ بنا به اتهامات فساد مالی از ریاست عالی‌ترین نهاد فوتبال اروپا برکنار شد، در مصاحبه با اکیپ، جانی اینفانتینو، همکار پیشین خود که حالا رییس فیفا است را مورد عتاب قرار داد:مجرمان واقعی در دادگاه نیستند. به زودی یک‌دیگر را خواهیم دید چون همه چیز تمام نشده. برای اینفانتینو پیامی ندارم اما مطمئنم علیه من توطئه شده است. به همین خاطر دو دادخواست در فرانسه پر کرده‌ام تا بفهمم چه کسی این توطئه‌ها را انجام داده است. تازه بخش جالب ماجرا شروع شده. بازگشت به فوتبال؟ نمی‌دانم. دوست ندارم به گذشته برگردم اما من هنوز جوان هستم و موهای سرم از او (اینفانتینو) بیش‌تر است.

* آذری: هیات رئیسه مورد قبول بازیکنان نیست

سعید آذری مدیرعامل اسبق باشگاه فولاد خوزستان هم با برخی حرف‌هایش حسابی به فدراسیون منفعل فوتبال و اعضای هیات رئیسه آن تاخت و گفت:  در فوتبالی که با مؤلفه‌های بین‌المللی اداره نمی‌شود وقوع چنین اتفاقاتی قابل پیش‌بینی است هر چند یکبار باشد. متأسفانه امروز شاهد این هستیم  که بازیکنان در دو گروه مقابل هم قرار می‌گیرند و به نوعی همدیگر را تکذیب می‌کنند. این نشان‌دهنده این است که روزهای بدتری در انتظار فوتبال ما خواهد بود.

مدیرعامل اسبق باشگاه فولاد خوزستان در مورد اینکه مدیران فدراسیون قبلاً چندین بار اعلام کردند اسکوچیچ به کار خودش ادامه می‌دهد و آیا این کافی نیست عنوان کرد:‌ من خیلی راحت حرف می‌زنم و شخصیت حقیقی آدم‌ها را هدف قرار نمی‌دهم. به جز میرشاد ماجدی که فوتبالیست بوده در هیأت مدیره باشگاه استقلال بوده و در تیم‌های مختلف ملی هم حضور داشته، الان شرایط هیأت رئیسه به اندازه‌ای قوی نیست که آقایان بخواهند قاطعانه صحبت کنند. بچه‌های تیم ملی الان هیچکس را قبول ندارند. الان باید یک آدم بزرگ وارد میدان شود. بعد از آخرین باخت، وزیر ورزش با بچه‌ها صحبت کرد و الان می‌بینیم شرایط بدتر می‌شود. این مسأله از عهده هیأت رئیسه برنمی‌آید. بعد از انتخاب عزیزی‌خادم پیش‌بینی کرده بودم و گفتم کار سخت فوتبال ما از الان است تا مسابقات جام‌جهانی، عزیزی‌خادم گام‌های اولیه را خیلی خوب برداشت اما اتفاقاتی افتاد که در نهایت مجمع او را عزل کرد.

آذری با بیان اینکه یک سوال ذهن من را مشغول کرده اظهار داشت: ما قرار است در مرحله گروهی جام‌جهانی چه کار کنیم؟ قول صعود بدترین انتظاری بود که ایجاد شد که با وجود آمریکا، ولز و انگلیس شانس صعود داریم. مسابقات فوق‌العاده سختی پیش‌رو است. این مطالبه بار روانی را افزایش می‌دهد و ما یک امتیاز هم از این گروه نمی‌توانیم بگیریم. امیدوارم آدم‌های بزرگ ورزش کشور آستین بالا بزنند. بچه‌های تیم ملی حاضر نیستند حرف عزیزانی که در حوزه فوتبال عملکرد قابل ملاحظه‌ای را نداشتند گوش کنند.

* درگیری پیش فصل پرسپولیس و استقلال!

یحیی گل‌محمدی همانطور که تیم پرسپولیس را برای لیگ آماده می‌کند  انگار خودش را هم برای انجام مصاحبه‌های چالشی گرم‌ می‌کند. سرمربی پرسپولیس در اولین مصاحبه‌اش بعد از آغاز تمرینات از  اینکه چرا روند جذب بازیکن برای تیمش کند شده گلایه کرد اما گله اصلی او از تیم رقیب بود و گفت:  پس چرا ما نتوانستیم به ترکیه برویم؟ باشگاه خصوصی شده که این مشکلات برطرف شود. پول بورس در حساب باشگاه است، اما ما نمی‌توانیم برداشت کنیم. سوال من این است که چرا این پول فقط برای ما قفل است و آن تیم دیگر مشکلی در این رابطه ندارد؟

وی ادامه داد: تیم دیگر تمام تسویه حساب‌های قبل و بعدش را انجام داده، اما ما هنوز نتوانسته‌ایم بدهی‌های گذشته را تسویه کنیم. تناقض‌هایی بین دو تیم وجود دارد که واقعا عجیب است. شرایط باشگاه ما باید شرایط مشابه‌ای با باشگاه مقابل باشد، چون هر دو دولتی بودند و خصوصی شدند و به بورس رفتند. اگر می‌توانند هر دو تیم از این منبع درآمد داشته باشند که خوب است، اما اگر قرار است یکی  سود ببرد و دیگری نتواند استفاده کند فایده‌ای ندارد. نمی‌دانم این تبعیض برای چیست. این سوال بزرگی است که متاسفانه هیچکس هم پاسخگو نیست.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درمورد اینکه مشکل هواداران این است که تیم‌هایی همچون نساجی و استقلال می‌توانند بروند، اما پرسپولیس نمی‌تواند برود، عنوان کرد: چطور آنها ۴-۵ بازیکن ۵۰۰-۶۰۰ هزار دلاری می‌گیرند؟ از کجا پول آنها را تامین می‌کنند؟ به ما که می‌رسد می‌گویند منبع مالی نداریم. پس چه زمانی قرار است این منبع برای ما هم باز شود؟ مگر پول در حساب‌های هر دو باشگاه نیست؟ چطور یک باشگاه می‌تواند برداشت کند و دیگری نمی‌تواند؟ واقعاً نمی‌دانم چه بگویم.

باشگاه استقلال هم بلافاصله بعد از این صحبت‌های گل‌محمدی با انتشار متنی کوتاه به آن واکنش نشان داد و اعلام کرد: به آقای یحیی گل‌محمدی متذکر می‌شویم که در خصوص باشگاه استقلال اظهار نظر ننمایند. این برای چندمین بار است که وی در خصوص باشگاه استقلال مصاحبه کرده و لازم است که به این رفتار غیر حرفه‌ای خود پایان دهد.از فدراسیون فوتبال انتظار داریم در آستانه آغاز فصل جدید با این گونه اظهار نظرهای حاشیه ساز مقابله کند.

* مشاجره درودگر و آجورلو در جلسه هم اندیشی!

جلسه هم اندیشی مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتر نیز با وجود همه اخبار خوش و  عکس های بگو و بخندی که از آن بیرون آمد بی‌حاشیه هم نبود و رسانه‌ها از درگیری لفظی مصطفی آجورلو  مدیرعامل باشگاه استقلال و  صادق درودگر مدیر بازاریابی سازمان لیگ خبر دادند و این دو در میان بگومگوهای مربوط به حق تبلیغات محیطی حسابی از خجالت یکدیگر در آمدند و اتهام‌هایی را نیز به همدیگر وارد کردند. رد و بدل شدن واژه‌هایی نظیر «مافیا»، «دزد» و… بین مدیرعامل استقلال و عضو هیئت‌رئیسه سازمان لیگ باعث شد تا برخی مدیران دیگر و البته میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون نیز واسطه‌گری کند و بعد از دقایقی به غائله پیش آمده خاتمه بدهد.

البته آجورلو و درودگر که ابتدای فصل گذشته نیز به‌خاطر حق تبلیغات محیطی بارها در جلسات باهم اختلاف نظر داشتند و مسائلی نیز میان آنها پیش آمد، بعد از پایان جلسه امروز با درخواست حاضران همدیگر را در آغوش گرفتند تا دلخوری‌ای پیش هر دو طرف نماند.

* سجادی: استعفایم شبیه به جوک است

سیدحمید سجادی در جمع خبرنگاران درباره شرایط تیم ملی فوتبال، عنوان کرد: جلسات خوبی در قطر با بازیکنان و کادر فنی داشتم و ماموریت مهمی داشتم که کنار تیم باشم.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص شرایط فدارسیون فوتبال گفت: نه پرآشوب نیست. دارد درست می‌شود و بالاخره دارند سازماندهی می‌کنند.

وی درباره برکناری اسکوچیچ اظهار داشت: مگر اعلام رسمی شده؟ اجازه دهید، باید به ما گزارش بدهند.

او درباره اینکه آیا توصیه‌ای برای انتخاب مربی ایرانی شده است، گفت: توصیه‌ها زیاد است و ما به نظرات احترام می‌گذاریم. ما نقش حمایتی خودمان را داریم. مسابقات مهمی پیش روی فوتبال است. جام جهانی است و ما وظیفه داریم که کنار تیم ملی و فدراسیون باشیم و از تصمیمات فنی که اتخاد می‌کنند، نهایت حمایت را بکنیم.

وزیر ورزش در پاسخ به اینکه آیا اخبار منتشر شده در فضای مجازی درباره جلسه بازیکنان تیم ملی با معاون رئیس جمهور درست است یا خیر، گفت: من این مسئله را نشنیدم.

سجادی در خصوص اینکه روی علی دایی برای جانشینی اسکوچیچ پافشاری می‌شود، اظهار داشت: اجازه بدهید من در مسائل فنی وارد نشوم. بگذارید من کار مدیریتی خودم را انجام دهم.

وزیر ورزش و جوانان درباره شایعه استعفایش در روز گذشته پاسخ داد: این اخبار بیشتر شبیه خنده و جوک است.

* موش گربه بازی در فدراسیون فوتبال!

حتی صحبت‌های وزیر ورزش هم نتوانست فصل الخطاب فدراسیون و تیم ملی فوتبال باشد و کمیته فنی فدراسیون فوتبال اعلام کرد: صلاحیت دراگان اسکوچیچ برای حضور در جام جهانی را تایید نکرده است! آن هم در حالیکه اسکوچیچ نتایجی بسیار عالی و منحصربه فرد در دور مقدماتی با تیم ملی گرفت و توانست ما را به جام جهانی برساند. با این حال آنها اسکوچیچ را تایید نکردند تا خودشان زیر فشار انتقادها قرار بگیرند.

اسکوچیچ هم یک روز بعد خود را برای جلسه‌ای چند ساعته به تهران رساند و بعد از دیدار با هیات رئیسه فدراسیون فوتبال دوباره کشورمان را ترک کرد و جالب است که سخنگوی فدراسیون فوتبال و عضو هیات رئیسه مدعی شد که کمیته فنی در اعلام عدم صلاحیت اسکوچیچ غیرحرفه‌ای عمل کرده است! ابراهیم قاسمپور هم به سرعت پاسخ سخنگوی فدراسیون را داد و گفت:  سؤال من این است چرا موش و گربه ‌بازی در می‌آورید اگر قرار است کسی تصمیم بگیرد این کار را انجام بدهد. اگر اسکوچیچ مورد تأیید است او را تأیید کنید و اگر نیست، رد شود.  اینکه بگوییم نباید فلان موضوع را می‌گفتید درست نیست. از ما درخواست کردند به عنوان اعضای کمیته فنی نظر خود را در مورد اسکوچیچ بگوییم. موارد فنی را کنار بحث‌های مدیریتی این مربی قرار دادیم و در نهایت به این جمع‌بندی رسیدیم که او نمی‌تواند به تیم ملی کمک کند. این نظر را نیز اعلام کردیم. آیه قرآن که غلط نشده است. تصمیم گیرنده نیز خود اعضای هیأت رئیسه هستند و تکلیف را مشخص کنند.»

به این ترتیب هفته‌ای که با جنجال و بحث بر سر اخراج و ابقای اسکوچیچ و احتمال بازگشت کی‌روش یا مربیان ایرانی مثل دایی، قلعه‌نویی و نکونام شروع شده بود با موش و گربه بازی در فدراسیون فوتبال به پایان رسید تا همه یاد شعر طنز موش و گربه عبیدزاکانی بیفتیم در بخشی از این شعر او می‌گوید:

ای خردمند عاقل و دانا

قصهٔ موش و گربه برخوانا

قصهٔ موش و گربهٔ مظلوم

گوش کن همچو در غلطانا!

انتهای پیام/


این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + دو =