آخرین اخبار

افزایش قیمت طلا ۱۸ عیار / دلار ثابت ماند

اقتصادنیوز : بازار دلار تهران امروز دوشنبه ۲۰ تیر ماه ۱۴۰۱ آرامش را تجربه کرد. قیمت سکه هم امروز مانند روز های گذشته بر روی پله اول و دوم کانال ۱۵ میلیون تومان معامله شد.

اشتراک گذاری
20 تیر 1401
کد مطلب : 1766

به  گزارش اقتصادنیوز ؛ بازار دلار تهران امروز دوشنبه ۲۰ تیر ماه آرامش را تجربه کرد و قیمت اسکناس  آمریکایی در تهران مانند روزهای گذشته معامله شد و تغییر چندانی را ثبت نکرد. در هرات و سلیمانیه هم به واسطه تعطیلات عید قربان قیمت جدید اعلام نشد. 

افت و خیز محدود قیمت دلار رسمی

قیمت دلار رسمی هم امروز افت و خیز محدودی را ثبت کرد. نرخ دلار صرافی ملی صبح امروز با ۲۷ هزار  و ۸۸۹ تومان آغاز به کار کرد  ودر نیمه ظهر امروز به سمت کانال ۲۸ هزار تومان خیز برداشت.دلار صرافی ملی از ظهر تا عصر امروز  با قی۲۷ هزارو ۹۰۹ تومان معامله شد که در مقایسه با روز شنبه ۲۷ تومان نوسان صعودی را نشان می دهد . 

در بازار متشکل ارزی هم نرخ دلار صبح امروز با ۲۷ هزار و ۷۶۰ تومان معامله شد و در نیمه ظهر  تا عصر امروز با  ۲۷ هزار و ۷۷۱ تومان به فروش رسید  که نسبت به روز شنبه ۲۷ تومان نوسان افزایشی  پیدا ر

کاهش قیمت اونس طلا 

در بازارجهانی طلا  عصر امروز تقریبا ۸ دلارکاهش را ثبت کرد . قیمت اونس طلا امروز ۱۷۳۵ دلار نرخ گذاری شد. 

در بازار داخلی ایران هم  در زمان نوشتن این گزارش قیمت طلا ۱۸ عیار ۱ میلیون و ۳۹۴ هزار و ۹۰۰ تومان به فروش رسید که نسبت به ۲ روز قبل ۱۰ هزار و ۴۰۰ تومان افزایش را نشان می دهد.  قیمت سکه هم امروز مانند روز های گذشته بر روی پله اول و دوم کانال ۱۵ میلیون تومان معامله شد. 

فاصله زیاد  ارزش ذاتی سکه و قیمت نقدی در بازار 

با فرض سکه ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی حباب سکه ۱۸ درصد بدست آمد و فاصله ذاتی سکه با قیمت نقدی بیش از ۲ میلیون تومان بود. از نظر سکه بازان یکی از دلایلی که موجب احتیاط سکه بازان شده حباب چشمگیر و فاصله زیاد ارزش ذاتی و نقدی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − هشت =