آخرین اخبار

قیمت دلار زندانی شد / ریزش قیمت طلا و سکه

اقتصادنیوز : بازار ساز در هفته گذشته با فشار عرضه توانست نرخ دلار را بین یک محدوده خاص زندانی کند. قیمت طلا و سکه هم ریزش کرد.

اشتراک گذاری
19 تیر 1401
کد مطلب : 1720

به گزارش  اقتصادنیوز  ؛  بازار ارز  تهران در هفته اول تیر ماه تحت تاثیر سفر بورل به تهران و برگزاری نشست مذاکرات  برجام  در دوحه  بود.   قیمت دلار  در هفته یاد شده ریزش قابل توجه ای را ثبت کرد.

سیگنال منفی برجام به قیمت دلار 

 از روز پنجشنبه  ۹ تیر ماه ورق   مذاکرات هسته ای  برگشت. خبرگزاری تسنیم در گزارشی نوشت که مذاکرات دوحه شکست خورد . انریکه مورا هم در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت:  دو روز مذاکرات فشرده در دوحه درباره برجام. متأسفانه، هنوز پیشرفتی که تیم اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده این مذاکرات نسبت به آن امیدوار بود، به دست نیامده است.

فوری/ فردا یارانه واریز نمی شود

اخبار منفی برجامی موجب شد تا قدرت معامله گران افزایشی بیشتر شود و  نرخ دلار  بار دیگر به پرواز دربیاید. با شروع  افزایش قیمت دلار  ؛ بازار ساز  در هفته گذشته با قدرت وارد میدان  بازار ارز  تهران شد. تزریق عرضه در هفته گذشته و صف های انبوه جلو صرافی موجب شد که از تب و تاب اخبار منفی  برجام  کم شود.

تحریم جدید آمریکا در بازار ارز / قیمت دلار زندانی شد

 با این حال عده ای از معامله گران معتقد بودند که تحریم های جدید آمریکا علیه ایران و  بازداشت  دیپلمات‌ها از جمله معاون سفیر بریتانیا  می تواند زمینه ساز صعود نرخ دلار  شود. اما بازار ساز همچنان با فشار عرضه توانست نرخ دلار   را بین یک محدوده خاص زندانی کند. 

 بازار سکه هم هفته اول تیر ماه شاهد خروج معامله گران بود. خوشبینی ها نسبت به مذاکرات دوحه و کاهش قیمت دلار  موجب شد تا سکه بازان احتیاط بیشتری به خرج دهند و حتی  قیمت سکه  به زیر  ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. اما روز پنجشنبه  ۹ تیر ماه قیمت سکه به پرواز درآمد. در روز یاد شده  سکه تا ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بالا رفت. 

حباب سکه در روز پنجشنبه ۹ تیر  در محدوده ۱۴ درصد ایستاد و این در حالی  بود که در روزهای گذشته حباب سکه زیر ۱۰ درصد قرار گرفته بود. فاصله ارزش ذاتی سکه هم با قیمت بازاری آن به ۲ میلیون تومان رسیده بود. 

قیمت هر قطعه سکه امامی در ابتدای هفته گذشته در محدوده ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد اما از اواسط هفته  تا ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ریزش کرد و حتی در برخی از روزها کانال ۱۵ میلیون تومان را از دست داد و بین کانال ۱۴ و ۱۵ میلیون در حال رفت و برگشت بود.  نکته قابل توجه بازار سکه در هفته گذشته حباب ۲ میلیونی این فلز زرد رنگ داخلی بود باعث ترس خریداران شده بود. 

در اکو ایران ببینید؛ 

قیمت طلا ریزش کرد

قیمت طلا ۱۸ عیار و اونس طلا هم در هفته گذشته در سراشیبی قرار گرفت.  قیمت فلز گران بهای داخلی ابتدای هفته گذشته با قیمت ۱ میلیون و ۴۵۳ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد  و در روز ۱۶ تیر ماه بر روی ۱ میلیون و ۳۸۱ هزار و ۷۰۰ تومان قرار گرفت که نسبت به ابتدای هفته بیش از ۷۱ هزار تومان کاهش را نشان می دهد . 

شوک سنگین  فدرال رزرو  به بازار طلا 

قیمت اونس طلا هم از روز دوشنبه هفته  گذشته  تا انتهای هفته به علت احتمال افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو  و ترس از رکود اقتصادی در  بازارهای جهانی  بیش از ۷۰ دلار ریزش را ثبت کرد  و نا ۱۷۳۲ دلار عقب نشینی کرد در واقع  قیمت اونس طلا  به قبل از جنگ روسیه و اوکراین برگشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − سه =