آخرین اخبار

برخورد و ممنوعیت خواننده‌های محلی در آرامستان‌ها

امام جمعه دهدشت با توجه به بر هم زدن آرامش مردم در آرامستان‌ها توسط خواننده‌های محلی، خواستار ممنوعیت استفاده از ساز و دهل در آرامستا‌ن‌ها به جهت آرامش در این فضای عمومی برای شهروندان شد.

اشتراک گذاری
17 تیر 1401
کد مطلب : 1682

به گزارش توازن و به نقل از خبرگزاری فارس از کهگیلویه، حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دهدشت با بیان اینکه کم‌فروشی فقط مربوط به مغازه‌داران نیست اظهار کرد: وقتی مدیری به انواع بها‌نه‌ها جوابگوی ارباب‌ رجوع‌های اداره خود نمی‌شود مصداق کم‌فروشی است که باید مراقب باشیم.

امام جمعه دهدشت فضائل روز عرفه را یادآور شد و خواستار بهره‌مندی همه مسلمانان از برکات این روز مقدس شد.

وی یکی از مصادیق جنگ‌های امروز را جنگ سایبری متقابل عنوان و با توجه به جنگ سایبری محور مقاومت و رژیم صهیونیستی گفت: محور مقاومت سالهاست مقابل رژیم غاصب صهیونیستی ایستاده و آن‌ها را محصور و به عقب رانده است، جریان مقاومت بنا دارد با یک جراحی سنگین این غده سرطانی را دور بیندازد.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با توجه به اختصاص اینترنت رایگان به سرپرستان دهک پایین جامعه، از این اقدام تشکر کرد و با بیان اینکه اینترنت پرسرعت حق اولیه مردم است گفت: اما آن چه امروز مهم به نظر می‌آید صیانت از فضای مجازی است، امنیت اخلاقی، روانی و دینی در فضای مجازی دارد از بین می‌رود، شبکه ملی اطلاعات با ایجاد پلتفرم‌های ایرانی امنیت جامعه را به عهده بگیرد.

وی با توجه به هفته عفاف و حجاب گفت: امروز آسیب‌های فراوانی به واسطه نداشتن حجاب متحمل شده‌ایم، مسئولان اداره‌جات نسبت به مسئله حجاب تذکر دهند، معنا ندارد زن شیعه در اداره‌ای مشغول به کار باشد و حجاب او نامناسب باشد، این محدودیت نیست، این حق یک خانم است و حقوق یک خانم باید رعایت شود.

امام جمعه دهدشت با توجه به سفر رییس مجلس به استان، برخی سیاه‌نمایی‌ها و قلم‌زدن‌ها را دور از اخلاق خواند و تصریح کرد: به جای این تقابل‌ها، ظرفیت‌ها استان را معرفی کنید و دست از تخریب بردارید.

وی با بیان اینکه مردم باید برکات این سفر را در زندگی خود ببینند گفت: توقع داریم استاندار و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی پیگیر مصوبات این سفر باشند و حرف‌های مهم و مطرح شده، در کمیسیون‌های مجلس مطرح و پیگیری شوند.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر نصب بنر اموات در ورودی‌های شهر را یک فرهنگ اشتباه عنوان و با بیان اینکه به هنگام ورود به دهدشت انگار وارد شهر ارواح می‌شویم گفت: مسئولان مکلف هستند برخورد کنند و ضرورتی ندارد بنر اموات در ورودی‌ها نصب شود.

وی با توجه به آلودگی صوتی توسط خواننده‌های محلی در آرامستان‌ها گفت: قبرستان یک فضای عمومی است و افرادی که می‌خواهند کنار قبر عزیز خود دعا یا قرآن بخوانند با این صدای ناهنجار خواننده‌ها اذیت می‌شوند، لذا این فضا نیاز به کنترل دارد، در گذشته ممنوعیت خواننده‌ها یک مدت اجرا شد اما مجددا رها شده و این برای شهروندان عذاب آور است.

انتهای پیام/۸۲۰۱۶



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 9 =