آخرین اخبار

آرامش در بازار دلار و سکه

اقتصادنیوز : بازار ارز و سکه امروز چهارشنبه ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۱ آرامش را تجربه کرد.

اشتراک گذاری
16 تیر 1401
کد مطلب : 1647

به گزارش اقتصادنیوز ؛ قیمت دلار  امروز چهارشنبه ۱۵ تیر ماه در بازار ارز تهران افت و خیر خاصی را تجربه نکرد و با همان قیمت دیروز معامله شد. 

در بازار هرات هم نرخ دلار با ۱۵۰ تومان افزایش نسبت به دیروز توانست یک کانال بالا برود . رشد دلار هرات در حالی اتفاق افتاد که در بازار سلیمانیه اسکناس آمریکایی ۲۰۰ تومان پایین تر از روز گذشته معامله شد. 

ردپای نرخ حواله درهم در بازار ارز همسایه 

برخی از معامله گران به رفتار بازار ساز در چند وقت اخیر اشاره می کردند. از نظر این دسته از بازیگران ارزی بازارساز بخشی از عرضه خود را در بازار حواله درهم  به جریان انداخته است. به باور آن ها، بازارساز با همکاری برخی صادرکننده ها در بازار درهم اقدام به فروش ارز کرده است و این موضوع موجب شده است که در بازار همسایه تمایل برای خرید در برخی مواقع کاهش پیدا کند. 

کاهش تب و تاب معاملات دلار 

از طرفی هم افزایش حجم معاملات با نرخ‌های توافقی، تب و تاب معاملات غیر‌رسمی را کاهش داده است و بیشتر معاملات بازار به صرافی‌های رسمی منتقل شده اند. 

قیمت دلار رسمی ثابت ماند 

در بازار رسمی هم از ابتدا تا پایان کار صرافی ملی  نرخ دلار با ۲۷ هزار و ۸۲۸ تومان مبادله شد. این قیمت در مقایسه با دیروز رشد محدودی را نشان می دهد . در بازار متشکل ارزی هم قیمت دلار سرنوشتی مشابه صرافی ملی را تجربه کرد . قیمت دلار در بازار متشکل ارزی امروز  با ۲۷ هزار و ۶۹۰ تومان معامله شد که نسبت به روز قبل نوسان محدودی را ثبت کرده بود. 

نوسان محدود در بازار سکه 

قیمت اونس طلا دیشب در مقایسه با روزهای گذشته نزدیک به ۵۰ دلار کاهش پیدا کرد. این فلز گران بهای جهانی دیروز در کانال ۱۸۰۰ دلار قرار داشت اما  عصر امروز در محدوده ۱۷۶۱ دلار معامله شد. 

در بازار داخلی ایران هم  عصر امروز  قیمت طلا ۱۸ عیار ۱ میلیون و ۳۸۷ هزار و ۱۰۰ تومان به فروش رسید که نسبت به روز سه شنبه۱۴  هزار و ۱۰۰ تومان افت کرده بود. قیمت سکه هم  عصر امروز در محدوده ۱۵میلیون تا ۱۵ ملیون و ۱۰۰هزار تومان معامله شد. با  فرض سکه ۱۵ میلیون تومانی حباب سکه در محدوده ۱۵ درصد بود. افزایش چشمگیر حباب سکه باعث شده که سکه بازان انگیزه ای برای ورود به بازار نداشته باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + شانزده =