آخرین اخبار

هروی: آمریکا منشور المپیک را رعایت نکرد/ آن‌ها ورزش را وسط سیاست برده‌اند!

سرمربی تیم ملی کاراته گفت: شعار آمریکا جدا بودن سیاست از ورزش است، اما حالا شاهدیم که ورزش دقیقاً وسط سیاست قرار گرفته و این عدم صدور روادید از سوی میزبان نشان داد که آن‌ها صداقت ندارند.

اشتراک گذاری
15 تیر 1401
کد مطلب : 1627

سید شهرام هروی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در واکنش به این سوال که گویا سرانجام اعزام ملی‌پوشان  کاراته به مسابقات جهانی آمریکا به دلیل عدم صدور روادید  لغو شد ه است، گفت: بازی های جهانی وردگمیز هر چهار سال یک بار برگزار می شود، این بار آمریکا میزبانی این بازی ها را برعهده گرفته است. متاسفانه شیوع ویروس کرونا در دنیا باعث شد تا این بازی ها با یک سال تاخیر برگزار شود. در دوره قبل در بخش مردان یک مدال طلا و ۳ مدال نقره کسب کرده بودیم و بدنبال ارتقاع رنگ مدال در این دوره از مسابقات بودیم. شرایط  حضور در این مسابقات به این شکل است که قهرمانانی که سهمیه حضور در این مسابقات را در طول چهار سال کسب کرده باشند می‌توانند در این رقابت ها مثل سایر رشته های رزمی حضور داشته باشند. در این مسابقات برترین های ۸ وزن حضور پیدا میکنند. در واقع ۷ نفر برتر جهان و یک نفر هم از کشور میزبان در این مسابقات حضور پیدا می‌کنند. ما تمام این شرایط را داشتیم تا در تاتامی این رقابت ها حضور داشته باشیم، اما متاسفانه علی رغم تلاشی که تیم ملی کاراته ایران داشت، شانس حضور در این مسابقات را به دلیل کارشکنی سفارت آمریکا از دست دادیم.

وی در ادامه، افزود: از اسفندماه سال گذشته اردوی تیم ملی شروع شد و ملی پوشان کشورمان جهت حضور در این مسابقات تمرینات خود را پیگیری می کردند و در نهایت با کار شکنی آمریکا روادید نفرات اعزامی به این رویداد صادر نشد. ما دقیقا زمانی که اعلام شده بود در سفارت آمریکا در کشور ارمنستان حضور پیدا کردیم و همه مدارک ها طبق درخواستی که سفارت داده بود ارائه شد اما متاسفانه کارشکنی صورت گرفت. آمریکا در مجامع بین المللی باید جوابگوی چنین کار شکنی باشد که چرا را سیاست را در ورزش دخالت داده است. رفتار آنها با قهرمانان المپیک و جهان خلاف شعاری است که سر می‌دهند.

سرمربی تیم ملی کاراته با اشاره به این که آمریکا شعار سیاست از ورزش را سر می‌دهد اما خلاف آن اقدام می‌کند، گفت: چطور ممکن است، کشوری که مدام شعار می‌دهد که سیاست از ورزش جداست، اما در مقابل چنین رفتاری را با قهرمانان المپیک و جهان میکند؟ آنها حق بازیکنان ما را نادیده گرفتند. این در حالی است که منشور المپیک می گوید ورزش عاری از سیاست است، اما آمریکا این منشور المپیک را نادیده گرفته و به همه دنیا ثابت کرده که شعاری که سرلوحه کارشان در ورزش قرار داده اند در حد همان شعار است و اعتقادی به آن شعار ندارند.

سرمربی تیم ملی کاراته در ادامه انتقادهای خود از رفتار اشتباه میزبان بازی های جهانی وردگیمز، گفت: این رفتار پر اشتباه آمریکا باید تلنگری باشد به آنهایی که میزبانی را به چنین کشوری میدهند، به نظرم در قوانین برگزاری مسابقات باید بیش از این دقت شود تا هیچ کشوری حق نداشته باشد چنین فرصت طلایی را از قهرمانان یک کشور دیگر بگیرد. آمریکا بارها و بارها نشان داده که هیچ وقت حرف و عمل اش یکی نیست و هیچ وقت پای حرفی که می‌زند نمی ایستد؛ چرا که شعار آمریکا جدا بودن سیاست از ورزش است، اما حالا شاهدیم که ورزش دقیقا وسط سیاست قرار گرفته و این عدم صدور روادید از سوی میزبان نشان داد که آنها صداقت ندارند.

هروی در پایان خاطر نشان کرد: متاسفانه طبق تصمیم مسئولان برگزاری مسابقات اگر هرکشوری تا یک زمان مشخصی موفق به حضور در کشور میزبان نشود، بلافاصه نفرات جایگزین راهی این مسابقات می شوند. این موضوع برای من درد داشت، اما برای قهرمانان که شب و روزش تلاش کردند تا در این مسابقات حضور داشته باشند بسیار دردناک تر بود. این رقابت ها یک مسابقه معمولی نبود، شعار این مسابقات یعنی نزدیکی کشورها و ملت ها به یکدیگر، اما میزبان این فرصت را از ما گرفت.

انتهای پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =