آخرین اخبار

زیندینی:‌ مالکیت مس رفسنجان و مس کرمان یکی نیست/ سقف قرارداد موجب فساد می‌شود

مدیرعامل باشگاه مس رفسنجان گفت: مالکیت باشگاه‌های مس کرمان و مس رفسنجان یکی نیست.

اشتراک گذاری
12 تیر 1401
کد مطلب : 1570

به گزارش خبرگزاری فارس، مجید زیندینی درباره آغاز تمرینات پیش‌فصل مس رفسنجان اظهار داشت: شرکت ملی صنایع مس به عنوان حامی باشگاه مس رفسنجان در ۴-۵ سال گذشته حمایت خوبی از این باشگاه داشته است. اعضای هیأت مدیره این شرکت با برنامه جلو آمدند. خدا را شکر طبق صحبتی که امسال با اعضای هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت مس داشتیم باید از رستمی تشکر کنم. در بحث جذب بازیکن حکمایت‌های اردویی و در اختیار گذاشتن امکانات حمایت خوبی از ما داشتند. با این تفاسیر امسال هم مثل سال‌های گذشته بتوانیم هم خوش بدرخشیم و هم تیمی محترم و دور از حواشی داشته باشیم. که بازیکنانش بابت تأخیر در پرواز شکایتی نکنند.

وی در مورد قانون سقف قراردادها عنوان کرد:‌اگر بتوانند قراردادهای بازیکنان را کنترل کنند برای ماندگاری باشگاه‌ها بهتر است. متأسفانه با این ارقامی که اکنون در بازار وجود دارد قطع به یقین برخی از باشگاه‌ها در پایان فصل دچار مشکلات خیلی زیادی می‌شوند زیرا نمی‌توانند به تعهدات خود عمل کنند. البته تعیین سقف نیز ممکن است حواشی دیگر و فسادهای خاصی را به همراه داشته باشد.  شاید این موضوع سبب شود باشگاه‌ها پشت پرده مبالغی را پرداخت کنند که حتی در قرارداد نیست.

مدیرعامل باشگاه مس رفسنجان خاطرنشان کرد:‌ این وضعیت هیأت مدیره و مدیرعال باشگاهی که تحت عنوان یک مؤسسه تجاری، فرهنگی و ورزشی در حال فعالیت است دچار مشکل می‌کند زیرا هر پرداختی باید اسنادی داشته باشد. خارج از قرارداد نمی‌توان مبلغی را پرداخت کرد و اگر این کار را انجام بدهند ممکن است در آینده دچار مشکل شوند. به همین دلیل با فساد زیادی روبه‌رو خواهیم شد.

زیندینی اضافه کرد: باید قراردادها را کنترل کرد اما نه به این سبک و تعیین سقف قرارداد؛ باید خود مدیران باشگاه‌ها مقید به رعایت موضوع باشند و جلساتی بگذارند تا اتفاقات خوبی بیفتد. همه دوستانی که می‌خواهند تخریب کنند روی باشگاه‌های صنعتی مانور می‌دهند. همه این باشگاه‌ها و البته باشگاه‌های دیگر سقف بودجه دارند. مجمع عمومی آنها تصمیم می‌گیرد که بودجه باشگاه چه رقمی باشد همه اعضای باشگاه مؤظف به رعایت سقف بودجه هستند. مس رفسنجان نیز خارج از این قاعده نیست. می‌طلبد هیأت مدیره، مدیران عامل و مالکان تمام با شگاه‌ها این موضوع را رعایت کنند و هم‌اندیشی بیشتری کنند تا کار بهتر پیش برود. فکر نمی‌کنم سقف قرارداد زیاد جواب بدهد. 

وی در خصوص اینکه با صعود مس کرمان به لیگ برتر دو باشگاه با مالکیت یکسان در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند و این مورد مشکلی برای کسب مجوز حرفه‌ای ایجاد خواهد کرد، توضیح داد: مالکیت باشگاه‌های مس رفسنجان و مس کرمان یکسان نیست. دو باشگاه هیأت مدیره جدا دارند و مشکلی از این لحاظ ایجاد نمی‌شود. آنها زیر مجموعه شرکت‌های مختلف زیرمجموعه صندوق بازنشستگی و شرکت صنایع مس هستند.  شرکت ملی مس به عنوان هماهنگ کننده بالای سر همه است اما مستقیم به عنوان عضو هیأت مدیره یا سهامدار فعالیت نمی‌کند.

مدیرعامل باشگاه مس رفسنجان در مورد اینکه آیا برای دریافت مجوز حرفه‌ای اقدامای کرده‌اند، گفت: اقدام کرده‌ایم و هر مدارکی که خواسته‌اند، فرستاده‌ایم. منتظر جواب هستیم. همه  دوستان آمده و ورزشگاه ما را دیده‌اند حتی بخشی از AFC که مسائل مجوز حرفه‌ای را هماهنگ می‌کند به رفسنجان آمده و ورزشگاه ما را از لحاظ اتاق داوران، رختکن و … بررسی کرده است و تمام موارد را طبق نظر او پیش می‌بریم و امیدوارم تا شهریور که ورزشگاه ما آماده می‌شود مجوز حرفه‌ای را نیز کسب کنیم.

زیندینی در خصوص اینکه آیا قرار است باشگاه مس رفسنجان در بسکتبال نیز فعالیت کند، عنوان کرد: سه سال است فعالیت خود را در بسکتبال شروع کرده‌ایم از لیگ یک کار خود را شروع کردیم و تا سال گذشته نیز تیم خوبی داشتیم. در جلسه‌ای با داوری رئیس فدراسیون بسکتبال شرکت کردیم تا امسال با تمام قدرت در لیگ بسکتبال حرفه‌ای ایران شرکت کنیم. تیم بسکتبال بانوان ما نیز یک سطح پایین‌تر است.

انتهای پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 12 =