آخرین اخبار

سپاهان؛ حسرت بزرگ!/ پایان کار نویدکیای محجوب

تیم فوتبال سپاهان با وجود یارگیری مناسب و داشتن امکانات عالی در لیگ برتر بیست و یکم در رده سوم جدول لیگ قرار گرفت در حالیکه هوادارانش انتظار قهرمانی از این تیم داشتند.

اشتراک گذاری
11 تیر 1401
کد مطلب : 1534

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم فوتبال سپاهان اصفهان فصل گذشته در نقل و انتقالات یکی از موفق ترین تیم ها بود و تمام بازیکنان مطرح و نامدار مثل شهریار مغانلو و… را جذب کرد به طوریکه خیلی ها تصور می کردند سپاهان از مدعیان اصلی قهرمانی لیگ بیست و یکم خواهد بود که چنین نشد!

سپاهان در ثلث اول لیگ برتر یکی از بهترین تیم ها بود از مجموع ۹ مسابقه ۷ برد  به دست آورد اما از هفته دهم تا دوازدهم مقابل سه تیم تهرانی استقلال، پرسپولیس و پیکان  سه شکست متوالی را متحمل شد. همین باخت ها شرایط تیم را کمی ناآرام کرد. در نهایت هم این تیم با ۵۶ امتیاز، ۱۶ برد ۸ تساوی و ۶ باخت در رده سوم جدول لیگ قرار گرفت.

محرم نویدکیا از چهره های اسطوره ای فوتبال اصفهان و سپاهان این فصل سرمربی تیم بود و تلاش کرد همواره در دایره اخلاق و ادب حرفه ای رفتار کند. او حتی در دو سه مقطع از لیگ برتر از سمت خود کناره گیری کرد ولی مدیران باشگاه با استعفایش موافقت نکردند.

سپاهان اگرچه از نظر مهره و بازیکن یکی از بهترین تیم ها بود اما از نظر فنی یک ایراد اساسی داشت اینکه ترکیب تیم مدام تغییر می کرد و اکثر کارشناسان به این مساله اشاره کردند.  باخت های دور از انتظار سپاهان یکی از عواملی بود که این تیم از کورس قهرمانی عقب بماند. باخت به گل گهر، فولاد و حتی مس رفسنجان از نتایجی بود که هضمش برای هواداران سپاهان دشوار بود.

البته سپاهان به لطف بازیکن گابنی گل گهر ازباخت ۴ بر ۲ مقابل  این تیم فرار کرد و حتی سه امتیاز هم از این دیدار گرفت بردی که خارج از میدان مسابقه به دست آمد و نوید کیا صراحتا گفت ما در زمین مسابقه به گل گهر باختیم.نویدکیا که در دوران بازیکنی اش هم یکی از بهترین ها و کم حاشیه ترین ها بود فصل گذشته ادبیات شایسته ای را وارد فوتبال ما کرد. او بعد از باخت ها نیز به داوران کمتر انتقاد کرد و مسئولیت های فنی و باخت را برعهده گرفت.

 

رتبه سومی اگر چه برای باشگاه پر امکاناتی نظیر سپاهان ناکامی تلقی می شود اما برای خیلی از باشگاه های ما حضور در این رده یک موفقیت است. بدون تعارف نقش محمدرضا ساکت مدیرعامل باشگاه در شرایط مناسب سپاهان غیرقابل انکار است. او مدیری است که در ایجاد چمن ورزشگاه نقش جهان اصفهان هم نقش اساسی داشت. باشگاه سپاهان بدون تعارف از معتبرترین و ساختارمندترین باشگاه های فوتبال کشورمان و آسیاست. هرچند این تیم در لیگ قهرمانان آسیا هم به دلیل فرصت سوزی بازیکنانش در زدن ضربات آخر از صعود به مرحله یک هشتم نهایی بازماند.

سپاهان آنقدر در خود توانایی می دید که درخواست میزبانی در لیگ قهرمانان آسیا را هم کرد اما شاید به دلیل ضعف مدیریت فدراسیون فوتبال و ناتوانی در جلب نظر مقامات کنفدراسیون فوتبال آسیا، این تیم خوب مجبور به میهمانی در عربستان شد. اگر سپاهان فصل گذشته را بخواهیم در دو کلمه توصیف کنیم باید بگوییم حسرت بزرگ!

سپاهان فصل گذشته حتی اقدام به تست و راه اندازی VAR کرد مساله ای که باعث اخطار شدید فدراسیون به این باشگاه شد! سپاهان فصل گذشته از میزبانی پرسپولیس محروم بود و در اراک از سرخپوشان تهرانی پذیرایی کرد و بازی برگشت هم بعد از مدت ها کلنجار رسانه ای در شهر سیرجان به میزبانی پرسپولیس برگزار شد.

به هر حال فصل آینده سپاهان یک مربی پرتغالی جذب کرده است و ژوزه مورایس دستیار سابق ژوزه مورینیو به این تیم آمده است و در زمینه جذب بازیکن هم انتقال پرسر و صدای محمد دانشگر از استقلال به سپاهان حسابی توجه ها را جلب کرده بخصوص اینکه گفته می شود قرارداد این بازیکن ۷۰ میلیارد تومان برای سه سال است اما باشگاه سپاهان این مساله را تکذیب کرد.

باید دید سرمربی پرتغالی که جانشین نویدکیا مربی محجوب و با اخلاق فوتبال ما شده چقدر می تواند در فوتبال سپاهان برای فصل آینده تحول ایجاد کند و آیا این تیم موفق به قهرمانی می شود یا نه؟!

انتهای پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + دو =