آخرین اخبار

شاهرخی: گواردیولا هم بیاید وضعیت تیم‌ملی همین است/سطح فوتبال ما رو به پایین بوده و نباید چنین ارقامی داده شود

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: اگر گواردیولا به هم تیم ملی بیاید، بازی دوستانه نخواهیم داشت، پول بچه‌ها داده نمی‌شود و امکانات لازم را در اختیار تیم ملی قرار نمی‌دهیم.

اشتراک گذاری
10 تیر 1401
کد مطلب : 1518

همایون شاهرخی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره شرایط آماده سازی تیم ملی فوتبال کشورمان پیش از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهار داشت:‌ درباره تیم ملی حرف زیاد اما عمل کم است. خانه از پای بست ویران است اما می‌خواهیم همه کم کاری‌های خود را نسبت به تیم ملی بپوشانیم. اگر فدراسیون، مدیریت و هیات رئیسه درست و حسابی داشت یا مجمعی که چنین افرادی را انتخاب کردند موجه و متخصص بودند، این اتفاقات نمی‌افتاد. وقتی هم چنین مسائلی پیش می‌آید، افرادی که ضرر می‌کنند سرمربی، کادرفنی، تیم ملی، بازیکنان و علاقه مندان به فوتبال هستند. 

* باید واقعیت را در نظر گرفت، هیچ تیمی با ایران بازی نمی‌کند

وی درمورد معضل همیشگی فدراسیون فوتبال برای برگزاری بازی‌های دوستانه توضیح داد: باید واقعیت را به مردم گفت. در دنیا هیچ تیمی با ایران بازی نمی‌کند و با کشور ما رابطه ورزشی ندارد. از روز اول می‌دانستم درباره دیدار با کانادا این اتفاق می‌افتد. خود من هم وقتی در جام جهانی ۲۰۰۶ مدیر تیم ملی بودم، این داستان‌ها را داشتیم. به خاطر مسائل غیرورزشی و تحریم‌های مالی هیچ تیمی حاضر نمی‌شود با تیم ملی بازی کند و این دو مورد هم قابل حل نیست. به همین دلیل  به صورت مثال برای شبیه سازی ولز و انگلیس نمی‌توانیم با اسکاتلند یا ایرلند یا برای شبیه سازی آمریکا با کانادا بازی کنیم.

 * شاید در جام جهانی ۱۰ گل بخوریم یا مثل بازی مقدونیه و ایتالیا یک بر صفر ببریم

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران اضافه کرد:‌ نباید مردم را فریب داد. خیلی راحت باید به آنها گفت ما همین هستیم و با همین قواره باید به جام جهانی برویم. با در نظر گرفتن واقعیت و سطح فوتبالی از همین الان می‌گویم در گروه خود چهارم می‌شویم اما شاید اتفاقاتی هم بیفتد که به سود یا به ضررمان باشد. شاید حریفان ۱۰ گل به ما بزنند یا مثل دیدار مقدونیه و ایتالیا ما با زدن یک گل برنده شویم.  البته آرزو می‌کنیم کادرفنی تیم ملی درایت داشته باشند  و با عرق بازیکنان و دعای خیر مردم، بتوانیم در جام جهانی فوتبال خوب و آبرومندانه ای بازی کنیم.

 

* افرادی می‌گویند آمریکا و ولز را می‌بریم یا با انگلیس مساوی می‌کنیم که می‌خواهند کلاه سر مردم بگذارند

شاهرخی ادامه داد: گفتن اینکه آمریکا و ولز را می‌بریم یا از انگلیس مساوی می‌گیریم، حرف‌ افرادی است که می‌خواهند سر مردم را کلاه بگذارند. به همین دلیل حرف علی دایی که می‌گوید صحبت کردن از بردن انگلیس یک توهم است، صد در صد درست است. می‌گویند انگلیس چهار بر صفر به مجارستان باخته است. بازیکنان این تیم پس از ۵۰ بازی سنگین در طول یک فصل سخت به مصاف حریف رفتند و همیشه هم قرار نیست چنین اتفاقاتی بیفتد. در جام جهانی دیگر از این خبر‌ها نیست زیرا همین انگلیس جزو نامزدهای کسب جام است.  ولز و آمریکا نیز تیم‌های قدرتمندی هستند.

وی خاطرنشان کرد: منتهی برخی کارشناسان دوست دارند بدون نظر گرفتن واقعیت حرف مردم پسند بزنند همان گونه که من هم می‌توانم بگویم با توجه به وسعت، جمعیت، پتانسیل و امکانات کشورمان،  وضعیت مناسب فدراسیون فوتبال و در اختیار داشتن وزارت ورزشی قدرتمند راحت می‌‌توانیم در جام جهانی نتیجه بگیریم اما این حرف‌ها واقعی نیست. به همین دلیل با نظر امثال علی دایی صد در صد موافق هستم.

* گواردیولا هم بیاید وضعیت تیم ملی همین است

پیشکسوت فوتبال کشورمان درخصوص انتقادات مطرح شده نسبت به دراگان اسکوچیچ، گفت: الان بهترین مربی دنیا گواردیولا یا کلوپ هستند. بدون اینکه بخواهیم پرده پوشی کنیم باید بگوییم اگر گواردیولا هم به ایران بیاید، بازی دوستانه نخواهیم داشت، پول بچه‌ها داده نمی‌شود و امکانات لازم را در اختیار تیم ملی قرار نمی‌دهیم. البته الان بازیکنان و کادرفنی یک انگیزه‌ای دارند. اسکوچیچ و دستیارانش می‌خواهند خودشان را نشان بدهند و بازیکنان هم می‌خواهند با درخشش در جام جهانی دل مردم را شاد کرده و خودشان هم به تیم‌های خوبی بروند. به جز این انگیزه سایر مسائل حرف مُفت است. خیلی‌ها دوست دارند با کلمات بازی  کرده یا مردم را سیاه کنند اما چنین خبرهایی نیست.

* خرج که از کیسه مهمان بود حاتم طایی شدن آسان بود

شاهرخی درمورد وضعیت قرارداد برخی بازیکنان در نقل و انتقالات این فصل، پاسخ داد: من طرفدار کسی نیستم. فوتبال ما ارزش این پول‌ها را برای بازیکن، مربی و مدیرش ندارد. اصلا در این شرایط اقتصادی به چه دلیلی باید چنین پول‌هایی پرداخت شود. مدیری که این قراردادها را می‌بندد، از جیب خودش چنین پولی نمی‌دهد. البته کل مبلغ را هم به بازیکن نمی‌دهند. سطح فوتبال ما متوسط رو به پایین است و هر سال هم وضعیت بدتر خواهد شد زیرا مدیران باشگاه‌ها متخصص نیستند بلکه می‌‌خواهند خودشان را مطرح کنند و از کنار این مطرح شدن در آینده به پست‌های دیگری برسند. خرج که از کیسه مهمان بود، حاتم طایی شدن آسان بود. این قیمت‌ها کاذب، کاذب و خیلی کاذب است.

 

* در این وضعیت بد اقتصادی درست نیست یک مربی ایرانی ۴۰ میلیارد بگیرد

وی ادامه داد: در فوتبال اروپا که فلان بازیکن یا مربی مثلا ۵۰ یا ۱۰۰ میلیون یورو می‌گیرند، زندگی اکثر مردم مرفه است اما در این شرایط فعلی جامعه ایران درست نیست یک مربی ناگهان ۴۰ میلیارد تومان دستمزد بگیرد. هرچند ورزشکاران حق دارند به فکر معیشت خود باشند و برای زندگی خودشان و خانواده شان زحمت بکشند تا پول خوبی هم دریافت کنند اما باید رقم معقولی به آنها پرداخت شود. هیچکس از پول زیاد بدش نمی‌آید اما خود باشگاه‌ها باید متناسب با بودجه شان هزینه کنند. قرار نیست مدیران هرچه در می‌آورند پول بازیکن یا مربی بدهند بلکه باید به فکر آینده باشگاه هم باشند.

* دلیل بازگشت لژیونرها به فوتبال ایران بی نظمی این فوتبال است

 سرمربی پیشین تیم ملی عمان تصریح کرد: بازیکن با مطرح کردن پیشنهادات از تیم‌های عربی یا تایلند مدیران ما را فریب می‌دهد. در کشور عربی کار کرده ام می‌دانم در دبی، قطر و تایلند چه خبر است. شاید این کشورها محدود بازیکنان ما را بخواهند و البته به همه نفرات هم ۲-۳ میلیون دلار نمی‌دهند. وقتی خودم در خارج از کشور بودم برخی مربیان ایرانی زنگ زده و می‌گفتند ما هم بیاییم که گفتم اصلا از این خبرها نیست. الان هم می‌بینیم خیلی از لژیونرهای ناموفق ما به فوتبال کشور بازمی‌گردند. دلیلش هم نظم در خارج از ایران و بی‌نظمی در داخل کشورمان است. همین موضوع سبب می‌شود بازیکنان ما ترجیح بدهند  برای ادامه فوتبال خود به ایران بازگردند.

انتهای پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 6 =