آخرین اخبار

شهنازی: روند تیم ملی والیبال مثبت است/ مثل برخی‌ها دنبال پست و مقام نیستم که چشمم را ببندم

پیشکسوت والیبال ایران گفت: کادر فنی تیم ملی به خوبی صدای منتقدان را شنید و روند کلی تیم ملی مثبت شد.

اشتراک گذاری
07 تیر 1401
کد مطلب : 1448

ناصر شهنازی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد عملکرد تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های لیگ ملت‌های ۲۰۲۲ اظهار داشت: در هفته اول شرایط تیم ملی مناسب نبود و نه تنها من که اکثر کارشناسان و مردم هم از نوع بازی تیم راضی نبودند. هر چند نتایج بدی در هفته اول کسب نشد، اما مدل بازی تیم ملی ایده‌آل نبود.

وی ادامه داد: در هفته دوم هم تیم ملی شروع خوبی نداشت، چون مقابل بلغارستانی باختیم که شانس بالای پیروزی داشتیم. فکر می‌کنم پیروزی مقابل آمریکا آغاز تحول در تیم ملی والیبال ایران بود. شرایط ملی پوشان از بازی با آمریکا متحول شد؛ مدل بازی بازیکنان و حتی عملکرد کادر فنی هم تغییر پیدا کرد، اما قبل از آن تمام این موارد جای بحث داشت. تیم از بازی دوم هفته دوم جنگنده‌تر ظاهر شد. حتی در بازی با برزیل که ایران بازنده میدان شد هم به عقیده من تیم ملی خوب بازی کرد.

کارشناس والیبال کشورمان با اشاره به تغییر نسل در تیم ملی، عنوان کرد: نوع پوست‌اندازی ما با کل دنیا متفاوت است و جای بحث دارد. شاید برد و باخت برای من به عنوان مربی مهم نباشد، اما نوع بازی تیم ملی اهمیت زیادی دارد، چراکه نگاه بلند مدت دارم. خوشبختانه نوع بازی تیم ملی از هفته دوم شرایط بهتری پیدا کرد و از دیدن بازی بازیکنان لذت بردم.

شهنازی با بیان اینکه به هرحال همیشه ایرادهایی در هر تیمی وجود دارد، گفت: پیش از اعزام تیم سیاست‌گذاری‌ها انجام و اعلام شد که تیم دنبال جوانگرایی و کسب تجربه است. در همین مسیر هم باید اقدامات درستی انجام داد و نگاه کارشناسانه‌تری به مسائل داشت. می‌شد نگاه ویژه‌تری به لیگ برتر داشت و انتخاب‌های درست‌تری انجام داد. پیش از بازی با آمریکا در دفاع روی تور و دریافت مشکل داشتیم که با گذشت زمان و ایجاد تغییر اوضاع بهتر شد. حتی در زدن سرویس هم ایرادهایی وجود داشت که آن هم بهبود پیدا کرد. وادی به عنوان یک پاسور با تجربه هم پیش از بازی با آمریکا ضعف‌های جدی داشت، اما او هم رفته رفته جایگاه خود را پیدا کرد و بهتر شد.

وی تاکید کرد: نگرش ما نسبت به جوانگرایی و پوست اندازی متفاوت است. به عنوان مثال بلغارستان بازیکنی به نام نیکولوف را آورده که قطعاً تا سال‌ها نامش بر سر زبان‌ها خواهد بود. حرف من این است که ما هم از این نیکولوف‌ها در کشورمان داریم، اما دیده نشدند. اعتقاد دارم که باید با چشم بازتری بازیکنان را انتخاب کرد. نباید تنگ نظر باشیم. وقتی انتخاب و برنامه‌ریزی‌ها درست باشد، من به عنوان یک مربی چرا نباید از کادر فنی و تیم ملی کشورم حمایت کنم؟ اگر این شرایط درست باشد زمان هم می‌دهیم و منتظر می‌مانیم تا نتیجه کارها را ببینیم. در این صورت است که می‌توانیم دیدگاه مردم را بازهم به والیبال مثبت کنیم.

پیشکسوت والیبال کشورمان تصریح کرد: اگر همیشه تعریف و تمجید باشد و هیچکس انتقاد سازنده انجام ندهد پیشرفتی هم حاصل نمی‌شود. فکر می‌کنم تغییر روند تیم ملی در هفته دوم حاصل مطرح کردن مشکلات توسط کارشناسان و البته شنیدن آنها توسط کادر فنی و پذیرفتن آنها بود. کادر فنی به خوبی انتقادها را شنید و در هفته دوم آنها را در برنامه‌های خود اجرا کرد و دیدیم که روند تیم بسیار بهتر و قابل دفاع شد.

شهنازی ادامه داد: متاسفانه بعضی از دوستان که روزی در غرب و روزی در شرق و روزی در شمال و روزی در جنوب حضور دارند و همه جا دنبال گرفتن حکم و پست و سمت هستند حرف‌هایی خلاف واقع مطرح کردند. همه ما ایرانی هستیم و باید مشکلات را مطرح کنیم تا ایرادها برطرف شود. نباید چشم‌مان را روی واقعیت ببنیدم تا پست و مقامی بگیریم. همه می دانیم که تیم ملی در دوران اوجش هم مشکلاتی داشت یا اصلاً یک مثال خارجی بزنم. همه قبول داریم که جان اسپرا، سرمربی تیم ملی والیبال آمریکا یکی از بهترین مربیان جهان است، اما در دیدار مقابل بدترین کوچینگ را انجام داد. ضمن تشکر از وی که به ایران کمک کرد تا بتواند قاطعانه‌تر به پیروزی برسد، باید بگویم که کارشناسان آمریکایی حق دارند از او انتقاد کنند، چون مقابل ایران عملکرد خوبی نداشت.

وی گفت: این شرایط برای ما هم وجود دارد. من حرف های زیادی برای گفتن دارم، اما دلیل نمی‌شود که بخواهم تخریب کنم. مربیگری یک هنر است و فرقی نمی‌کند که ایرانی باشد یا خارجی؛ من اعتقاد دارم که هر کسی که بیشتر بتواند به تیم ملی کمک کند بیشتر باید حمایت شود. هرکسی قدم مثبتی برای والیبال ایران بردارد برای ما ارزشمند و قابل احترام است. نمی‌دانم چرا وقتی من صحبت می‌کنم خیلی‌ها ناراحت می‌شوند. خدا شاهد است که اگر حرفی می‌زنم از سر دلسوزی و برای کمک به والیبال است.

انتهای پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =