آخرین اخبار

آزادی ۱۴۹ زندانی جرائم غیرعمد در کهگیلویه و بویراحمد/ تربیت ۳۸۶ نفر حافظ قرآن در زندان

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۸۶ حافظ قرآن در زندان‌های استان تربیت شدند.

اشتراک گذاری
06 تیر 1401
کد مطلب : 1440

 به گزارش توازن و به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج، منصور بیژنی مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: هدف اصلی مجازات حبس تغییر پیدا کرده و بیشتر به سمت اصلاح و تربیت افراد پیش‌ می‌رود‌.

وی با اشاره به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد طی یکسال اخیر گفت: طی این مدت ۱۴۹ نفر زندانی جرائم غیرعمد از زندان آزاد شدند که ۱۱ نفر از آنها زنان بودند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مجموعه بدهی این افراد ۷۷ میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان بود که با تلاش واحدهای مددکاری و سفیران صلح و شورای حل اختلاف ۸۲ درصد این مبلغ مورد گذشت شکات واقع شده و مابقی آورده‌های زندانی بوده است.

بیژنی عنوان کرد: ۱۷۳ نفر زندانی بدهکار مالی در زندان‌های استان به سر می‌برند که ۳۷ نفر از آنها بدهکار مالی هستند، جمع بدهی این تعداد افراد ۱۱۶ میلیارد تومان است.

وی توجه به خانواده زندانیان را یکی از وظایف سازمان زندان‌ها دانست و عنوان کرد: ۶۰۰ خانواده متاهل نیازمند تحت پوشش دو نهاد حمایتی کمیته امداد و بهزیستی هستند و سال گذشته ۶ میلیارد تومان به این خانواده‌ها کمک‌ شد، ۴۵۰ خانواده هم تحت پوشش انجمن زندانیان قرار دارند، ضمن اینکه در بیماری کرونا ۳ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی میان خانواده زندانیان نیازمند توزیع شد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد با اقدامات فرهنگی برای زندانیان اشاره و بیان کرد: ۳ هزار و ۵۰۳ مددجو در برنامه‌های قرآنی شرکت کردند که از این تعداد ۳۸۶ حافظ یک جزء و بیشتر قرآن هستند.

بیژنی با اشاره به شرکت دو هزار و ۷۱۵ نفر در کلاس‌های قرائت صحیح نماز و آموزش اذان و دعا خوانی، یادآور شد: سه هزار و ۷۱۲ نفر آموزش‌های مذهبی شامل سبک زندگی اسلامی، اصول اعتقادی و سایر موارد شرکت کردند.

وی از باسواد شدن ۷۲ مددجو خبر داد و بیان کرد: دو هزار و ۸۰۱ در برنامه‌های ورزشی شرکت کردند، ۱۵ هزار و ۸۲۴ ویزیت در زندان انجام شدند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد ابراز  کرد: ۹۸۴ نفر از زندانیان در دوره‌های اشتغالزایی اداره‌کل زندان‌ها ثبت‌نام کردند که ۸۰ درصد آمار محکومین هستند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴/س



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 3 =