آخرین اخبار

پس لرزه سفر بورل به تهران/ قیمت دلار و سکه در سرازیری

اقتصادنیوز: پس از سفر بورل به تهران قیمت سکه و قیمت دلار فرو ریخت.

اشتراک گذاری
06 تیر 1401
کد مطلب : 1424

به گزارش اقتصادنیوز ؛ بیش از سه ماه  از توقف مذاکرات برجام گذشته و حال با سفر بورل به تهران زمزمه هایی از احتمال گشایش در مذاکرات هسته ای به گوش می رسد.

خبر جدید از برجام 

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یک پیام توئیتری نوشته بن بست مذاکرات وین را حل کردیم.  این درحالی است که رسانه نورنیوز نزدیک به شورای عالی امنیت ملی خبر داده که مذاکرات احیای برجام از وین به قطر منتقل خواهد شد. 

کاهش قیمت دلار در تهران، سلیمانیه و هرات

قیمت دلار امروز هم مانند روز گذشته فروریخت. اسکناسی آمریکایی امروز در حدود ۴۰۰ تومان از قیمت روز گذشته پایین تر آمد. البته دلار سلیمانیه هم امروز تقریبا ۳۰۰ تومان ارزان تر از دیروز  معامله شد . قیمت دلار هرات هم امروز نزولی بود اما سرعت کاهشی آن کمتر از تهران و سلیمانیه بود. 

نوسان محدود در بازار رسمی دلار 

قیمت دلار رسمی هم امروز در تهران تفاوت چندانی با روز گذشته نداشت. صرافی ملی امروز قیمت دلار برای فروش را ۲۷ هزار و ۷۱۷ تومان اعلام کرد و در نیمه روز اسکناس آمریکایی به ۲۷ هزار و ۷۲۸ تومان رسید . این قیمت در مقایسه با دیروز ثابت بود.نرخ دلار در ساعات پایانی کار صرافی ملی با ۲۷ هزار و ۷۳۸ تومان معامله شد . 

نرخ دلار در بازار متشکل ارزی هم امروز با افت اندکی نسبت به روز قبل روانه بازار شد . قیمت دلار متشکل ظهر امروز ۲۷ هزار و ۶۰۰ تومان بود  و در عصر امروز با همین قیمت به فروش رسید. 

برگشت سکه به کانال ۱۴ میلیون 

بازار جهانی طلا امروز یکشنبه به علت تعطیل رسمی بسته بود اما روز گذشته قیمت اونس طلا بر روی ۱۸۲۶ دلار ایستاد. در بازار داخلی ایران هم امروز با شوک کاهشی قیمت دلار دو فلز زرد رنگ ریزش کردند. قیمت طلا ۱۸ عیار در زمان نوشتن این گزارش ۲۶ هزار و ۳۰۰ تومان از دیروز ارزان تر بود. قیمت این فلز زرد رنگ داخلی امروز ۱ میلیون و ۳۹۸ هزار و ۶۰۰ تومان بود. 

 سکه هم امروز  در بورس کالا و بازار دنده معکوس را تجربه کرد. سکه رفاه امروز در کانال ۱۴ میلیون تومان معامله شد. 

قیمت هر قطعه سکه امامی هم  امروز به کانال ۱۴ میلیون تومان برگشت و در محدوده ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد . این قیمت در مقایسه با روز گذشته تقریبا ۷۰۰ هزار تومان کاهش را نشان می دهد. با قیمت یاد شده حباب سکه در مقایسه با روز های گذشته کوچکتر شد و در محدوده ۹ درصد قرار گرفت . فاصله ارزش ذاتی سکه هم در مقایسه با قیمت نقدی آن در بازار بالای ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قرار گرفت. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =