آخرین اخبار

غبار مهجوریت گلزار شهدای دهدشت در سایه کم‌لطفی شهرداری

گلزار شهدای دهدشت به دلیل کم‌توجهی شهرداری نسبت به ساماندهی آن موجب نارضایتی خانواده‌های شهدا شده است.

اشتراک گذاری
30 خرداد 1401
کد مطلب : 1286

به گزارش توازن و به نقل از خبرگزاری فارس از کهگیلویه، برگزاری جلسات و مصوب‌کردن کاری راحت اما متاسفانه حلقه مفقوده جلسات، عدم اجرای مصوبات است و سند این سخن را در مهجوریت گلزار شهدای دهدشت می‌بینیم.

فرمانداران یکی پس از دیگری می‌آیند و در اولین روز کاری خود با آرمان‌های شهدا تجدید بیعت می‌کنند و صندلی‌ها را مدیون خون شهدا می‌دانند و قول ساماندهی این گلزار شهدا را می‌دهند.

اما بعد از گذشت سال‌ها، واقعیت چیزی دیگری را نشان می‌دهد که این تجدید بیعت‌ها فقط جنبه تشریفاتی داشته است و گذشت زمان چیزی جز وعده‌های الکی سیاست‌مداران در کارنامه‌شان باقی نمی‌گذارد، نمی‌دانم مسؤولان این کم لطفی در حق شهدا را چگونه می‌خواهند پاسخگو باشند و فردا با چه رویی مقابل شهدا سر بلند می‌کنند؟

این در حالی است سال‌های پرتلاطم جنگ تحمیلی هنوز برای عده‌ای از خانواده‌های شهدا تمام نشده است، خانواده‌هایی که غم غربت و چشم انتظاری و تلخی درد فراق را بعد از قریب به چهار دهه هر روز جلوی چشمان خود می‌بینند.

جلسه شورای مشورتی و ساماندهی گلزار شهدای دهدشت در سالن کنفرانس فرمانداری این شهرستان با حضور امام جمعه، بنیاد شهید و نهادهای خدمات‌رسان برگزار شد.

نارضایتی خانواده شهدا از وضعیت نامناسب گلزار شهدا

سید علی موسوی‌عارف رئیس بنیاد شهید کهگیلویه در این نشست مجموع گلزارهای شهدا در کهگیلویه را ۱۳۲ گلزار عنوان و اظهار کرد: از این تعداد ۱۱۸ گلزار ساماندهی شده‌اند.
 

وی با بیان اینکه ۱۴ گلزار سامان‌دهی نشده وجود دارد گفت: از تعداد سه گلزار توسط بنیاد علوی و دو گلزار توسط بنیاد شهید، در دست ساماندهی هستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کهگیلویه افزود: تعداد ۳۴ گلزار فاقد آب، ۴۶گلزار فاقد راه ارتباطی مناسب و ۷۵ گلزار فاقد برق وجود دارد.

موسوی‌عارف بیان کرد: ۵ گلزار به کلی هیچ‌گونه راه ارتباطی مناسب ندارند.

وی مشکلات سرمایشی گرمایشی گلزار شهدای دهدشت را یادآور شد و ابراز کرد: نفوذ آب باران به داخل گلزار شهدا باعث نارضایتی خانواده شهدا شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کهگیلویه خواستار واگذاری ۴۰۰ قطعه زمین ایثارگران شد و گفت: این زمین‌ها قبلا جز محدوده شهر نبودند اما الان در محدوده شهری قرار گرفتند.

موسوی‌عارف با بیان اینکه متولی گلزار شهدا در روستاها به عهده دهیاری‌ها و در شهر به عهده شهرداری است خواستار برطرف شدن مشکلات گلزار شهدای دهدشت از شهرداری شد.

استمرار مرثیه‌سرایی شهرداری دهدشت

علی رضا نیکویی زاده شهردار دهدشت نیز در این نشست به مانند سایر نشست‌ها، با بیان اینکه شهرداری خودش مشکلات زیادی دارد گفت: ردیف برنامه بودجه باید اعتباری را برای شهرداری برای حفاظ و ساماندهی گلزار شهدا در نظر بگیرد.

وی گفت: هر چه داریم از شهدا است.

فرماندار، ساماندهی گلزار شهدا را در اولویت برنامه‌های مدیران قرار دهد

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امام جمعه دهدشت نیز در این جلسه از شهدا به عنوان امامزادگان زنده نام برد و اظهار کرد: زیبنده نیست که والدین شهدا به دلیل نبود وسایل سرمایشی گرمایشی نتوانند عزیز خود را زیارت کنند.
 

وی از شهدا به عنوان هویت و تاریخ ما نام برد و تصریح کرد: فرماندار به نهادهای متولی دستور دهند ساماندهی گلزار شهدا را در اولویت کاری خود قرار دهند.

امام جمعه دهدشت دفاع مقدس را سند جمهوری اسلامی عنوان و افزود: اگر امروز در عرصه‌های علمی و عملی در دنیا حرفی برای گفتن داریم به شهدا و دفاع مقدس بر می‌گردد.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر خواستار نگاه ویژه برای ساماندهی گلزار مطهر شهدا شد و بیان کرد: همان کاری که سازمان‌های متناظر برای گلزار شهدای یاسوج انجام دادند، برای دهدشت هم انجام دهند و یک بازه زمانی مشخصی را تعیین کنند.

وی خواستار ترویج گفتمان فرهنگ ایثار و شهادت شد و گفت: بنیاد شهید با راه‌اندازی کرسی ثابت روایتگری‌های دفاع مقدس، از ظرفیت عظیم ایثارگران برای ترویج این گفتمان استفاده کند.

فرماندار خطاب به شهرداری: پنج‌شنبه دیگری نباشد که خنک‌کننده گلزار شهدا خراب باشند

سید عبدالعزیز موسوی فرماندار شهرستان کهگیلویه در این جلسه گفت: در سایه ایثارگری ایثارگران در آرامش هستیم.
 

فرماندار کهگیلویه خدمت به خانواده شهدا را خدمت به اسلام عنوان و تصریح کرد: عزت و کرامت امت اسلامی مرهون جانفشانی شهدا و پایداری و مقاومت خانواده آنها است.

موسوی افزود: زیبنده نیست بعد از چهل و اندی از انقلاب شاهد این باشیم گلزار شهدا آب، برق و راه ارتباطی نداشته باشند.

وی خواستار ساماندهی گلزار شهدای دهدشت از شهرداری شد و گفت: پنج‌شنبه دیگری نباشد که خنک‌کننده گلزار شهدا خراب باشند.

فرماندار کهگیلویه همچنین خواستار بهسازی راه ارتباطی گلزارهای شهدا از راه و شهرسازی شد و بیان کرد: ادارت آبفا و شرکت برق نسبت به رفع مشکلاتی آبی و برق گلزار شهدا  اقدام کنند.

به گزارش فارس، یادمان نرود چه جوانان رعنایی را تقدیم این انقلاب کردیم تا امروز پرافتخار و با عزت در دنیا بدرخشیم، آن‌ها رفتند تا یک وجب از این خاک به دست دشمن نیفتد و با جانفشانی‌های خود توانستن را معنا بخشیدند، انتظار می‌رود در این دولت که به عنوان دولت انقلابی از آن نام برده می‌شود توجه ویژه‌ای برای ساماندهی این گلزار شهدا در نظر گرفته شود که حداقل والدین شهدا بتونند برای ساعتی که برای فرزند خود به این گلزار شهدا می‌روند با خیالی راحت زیارت کنند.

انتهای پیام/ ۸۲۰۱۶/س


این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =