آخرین اخبار

اما و اگرهای سند توسعه صادرات در کهگیلویه و بویراحمد

صادرات یکی از محورهای توسعه کهگیلویه و بویراحمد است اما علی‌رغم گذشت بیش از دو سال هنوز سند توسعه صادرات این استان تهیه و تدوین نشده است.

اشتراک گذاری
28 خرداد 1401
کد مطلب : 1243

به گزارش توازن و به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج، صادرات یکی از محورهای توسعه کهگیلویه و بویراحمد است و در برنامه سال ۱۴۰۱ صادرات محصولات استان به کشورهای خارجی دیده شده است.

در حال حاضر پودر و عصاره شیرین بیان، محصولات آرایشی و بهداشتی و یکی دو قلم کالای دیگر از کهگیلویه و بویراحمد به خارج از ایران صادر می‌شود در حالی که این استان ظرفیت خوبی در حوزه محصولات باغی مثل سیب و لیمو و محصولات گلخانه‌ای مانند گل رز و فلفل دلمه‌ای برای صادرات دارد.

صادرات گونه‌های کم‌یاب گیاهان دارویی هم از دیگر ظرفیت‌های این استان است و به غیر از این موارد استان در صادرات سیمان هم قابلیت دارد که البته در حال حاضر سیمان این استان از گمرک سایر استان‌ها به خارج صادر و به‌نام آن استان‌ها هم ثبت می‌شود.

اما کهگیلویه و بویراحمد برای آنکه بتواند در زمینه صادرات عملکرد خوب و البته قابل قبولی داشته باشد نیازمند ” سندی در حوزه صادرات” است که در دولت گذشته تدوین سند توسعه صادرات در دستور کار قرار گرفت و انتظار می‌رفت با گذشت بیش از دو سال کار این سند به اتمام رسیده و در اختیار استان قرار گیرد.

در نشست کارگروه شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری که یکی از دستورکارهای آن به تدوین سند توسعه صادرات اختصاص داشت از پیشرفت قابل قبول این سند توسط متولیان خبر داده شد سخنی که ناراحتی و عصبانیت استاندار کهگیلویه و بویراحمد را در پی داشت.

احمدزاده با عصبانیت خطاب به دستگاه‌های حوزه اقتصادی استان گفت: بیش از دو سال است که سند توسعه صادرات در دست تهیه است و به جای آنکه در این نشست بگوید سند تهیه و هدف‌های صادراتی استان مشخص شده تازه می‌گوید پیشرفت قابل قبولی دارد!؟

وی عنوان کرد: دولت سیزدهم به سال اول فعالیت خود نزدیک می‌شود و باید کارهای خوبی در این استان صورت گرفته باشد اما سند توسعه صادرات هنوز آماده نشده که این موضوع را نمی‌توانم بپذیرم.

استاندار  کهگیلویه و بویراحمد خطاب به متولیان گفت: کار تدوین این سند تا چند ماه آینده به پایان برسد در غیر اینصورت قابل قبول نخواهد بود.

ظاهرا به همین سند نصف و نیمه هم انتقاداتی وارد است ابتدا اینکه سند در خارج از استان در حال تدوین است در حالی که وقتی نسخه پیچی برای استان است چرا سند خارج از کهگیلویه و بویراحمد تدوین شده است.دوم اینکه ظرفیت صادراتی استان در بخش سیمان دیده نشده است.

به گزارش فارس؛ قرار بود سند توسعه صادرات کهگیلویه و بویراحمد در نیمه نخست ۱۴۰۰ تدوین شود اما این سند تدوین که نشده و متولیان می‌گویند پیشرفت قابل قبولی دارد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 5 =