آخرین اخبار

تراکتور؛ غول خفته/ قرمزپوشان با مربی سابق سردار آزمون در فصل آینده صف آرایی می کنند؟

تیم فوتبال تراکتور تبریز در لیگ برتر بیست و یکم شرایط مناسبی نداشت اما در نهایت توانست خود را در لیگ حفظ کند و شاید فصل آینده دوباره به روزهای طلایی اش برگردد.

اشتراک گذاری
28 خرداد 1401
کد مطلب : 1229

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم فوتبال تراکتور تبریز در لیگ برتر بیست و یکم آن تیم  قدرتمند، منسجم و مدعی نبود. حتی در روزهای پایانی فصل در خطر سقوط قرار گرفت اما با حمایت هوادارانش در لیگ برتر ماندگار شد. تراکتور در فصلی که گذشت ۴ سرمربی داشت که از این نظر رکوردار تغییر روی نیمکت خود بود.

قرمزپوشان تبریزی در پیش فصل فراز کمالوند را به عنوان سرمربی انتخاب کردند ولی کمالوند با قرمزپوشان تبریزی لیگ را شروع نکرد و فیروز کریمی در ۴ هفته ابتدایی مسابقات هدایت فنی این تیم پرهوادار و محبوب تبریز را برعهده داشت که با سه شکست مجبور به خداحافظی از تراکتوری ها شد.

بعد از فیروز کریمی زونیمر سولدو به این تیم آمد مربی اهل کرواسی که شناخت زیادی از فوتبال کشورمان نداشت و در نهایت این مربی هم در تاریخ ۶ اسفند از جمع قرمزپوشان تبریزی جدا شد تا ارطغرل ساغلام مربی ترکیه ای چهارمین سرمربی تراکتور شود. او خیلی تلاش کرد تا تیم تراکتور را از نظر فنی به وضعیت مطلوب برساند و در نهایت موفق شد تیم را در لیگ برتر حفظ کند و خاطره ای خوش از خودش برای هواداران تراکتور به جا بگذارد.

البته تراکتوری ها در این فصل در زمینه مدیریت باشگاه به ثباتی نسبی رسیدند و حتی زنوزی اعلام کرد دیگر تصمیمی برای واگذاری این باشگاه ندارد و سهرابی هم مدیرعامل باشگاه تلاش کرد شرایط مناسبی برای تیم محبوب تبریز فراهم کند. بزرگترین اتفاق این فصل برای تراکتور تبریز بازی جنجالی و نیمه تمام باپرسپولیس بود مسابقه ای که می توانست یکی از بهترین و پرشکوه ترین مسابقات باشگاهی کشورمان لقب بگیرد زیرا بعد از ماه ها تحمل وضعیت سخت کرونایی ورزشگاه یادگار امام تبریز مملو از جمعیت بود و تقریبا ظرفیت ورزشگاه تکمیل شده بود. بیش از ۶۰ هزار هوادار تراکتور  به ورزشگاه آمده بودند تا مسابقه با پرسپولیس را شاهد باشند اما متاسفانه برخی تماشاگران با پرتاب سنگ و بطری به سمت زمین و بازیکنان باعث توقف و نیمه کاره شدن مسابقه شد.

در نهایت هم کمیته انضباطی رای به بازنده شدن ۳ بر صفر تراکتور داد. البته فصل آینده نیز مسابقه این  دو تیم قرار است در زمین بی طرف برگزار شود و تماشاگران دو تیم قطعا از دیدن این مسابقه جذاب محروم می شوند. در جریان آن مسابقه مهدی کیانی کاپیتان تیم و ساغلام سرمربی تراکتور تلاش زیادی در برقراری آرامش روی سکوها داشتند و بارها از طریق میکروفن ورزشگاه می خواستند که هواداران خونسردی شان را حفظ کنند و از پرتاب اشیا به داخل زمین خودداری کنند اما تلاش آنها بی حاصل بود.

تراکتوری ها البته با کمیته انضباطی بی حساب شدند زیرا در هفته آخر لیگ برتر تراکتور مقابل نساجی با حکم کمیته انضباطی برنده شد زیرا نساجی نتوانسته بود ورزشگاه مورد نظر خود را معرفی کند.

به هر حال تراکتور فصل پرحاشیه و سخت را به پایان رساند و ساغلام سرمربی ترکیه ای از این تیم جدا شده است اما کادر مدیریتی باشگاه پابرجاست.  در مورد کادرفنی هم  صحبت از انتخاب قربان بردیف سرمربی روسیه ای که اصالتی ترکمن دارد. بردیف پیش از حضور در تراکتور با فوتبال ایران از طریق سردار آزمون بازیکن ملی پوش سن پترزبورگ آشناست. مربی که یکبار توانسته تیم کهکشانی بارسلونا با حضور مسی و گواردیولا به عنوان سرمربی را شکست بدهد.

حضور احتمالی بردیف شاید نقطه عطفی در تاریخ باشگاه تراکتور باشد. قرمزپوشان تبریزی اگر در نقل و انتقالات هم بازیکنان مناسب و مورد تایید سرمربی احتمالی خود را جذب کنند قطعا دیگر برای سقوط نکردن نخواهند جنگید و فصل آینده شاهد بیدار شدن غول خفته فوتبال کشورمان خواهیم بود. شاید تراکتور با بردیف دوباره به روزهای طلایی و اوجش برگردد به شرطی که مدیریت باشگاه آرامش را به تیم تزریق کند و هوادران هم از بروز حواشی و مشکلات برای تیم هم در فضای مجازی و هم روی سکوهای ورزشگاه خودداری کنند.

انتهای پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + پنج =