آخرین اخبار

تاکتیک بازار ساز برای کاهش قیمت دلار و سکه

اقتصادنیوز: بازار ارز و سکه در روز های اخیر شاهد نوسانات قیمتی زیادی بوده است.

اشتراک گذاری
23 خرداد 1401
کد مطلب : 1134

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز و سکه در روز های اخیر شاهد هرج و مرج قیمتی بوده است. امروز یکشنبه ۲۲ خرداد ماه در بازار ارز تهران شایعه شد که قیمت دلار یک کانال بالا رفته است. بازار  امروز با کمبود دلار همراه بود . معامله گران حاضر به فروش اسکناس آمریکایی با قیمت های بالاتر هم نبودند و این می تواند نشان دهنده  انتظارات صعودی  در بازار باشد. 

قیمت دلار بالا رفت

صرافی ملی هم که تابلو صرافی ها را دنبال می کند امروز قیمت فروش دلار را یک کانال بالا برد.  نرخ دلار صرافی ملی در ابتدای معاملات نقدی امروز ۲۷ هزار و ۷ تومان بود که نسبت به دیروز تقریبا ۲۱۷ تومان بالا تر بود. نرخ دلار صرافی قبل از ظهر امروز دوباره رشد کرد و با ۲۷ هزارو ۱۹ تومان مبادله شد. قیمت فروش دلار در پایان کار صرافی ملی ۲۷ هزار و۴۴ تومان بود. این قیمت در مقایسه با عصر دیروز ۲۵۴ تومان افزایش را نشان می هد. 

در بازار متشکل ارزی هم  امروز قیمت دلار در ابتدای معاملات  با  ۲۶ هزار و ۸۷۶ تومان به فروش رسید.این قیمت نسبت به روز شنبه ۱۹۶ تومان افزایش را نشان می دهد. قیمت دلار متشکل در نیمه ظهر امروز ۲۶ هزار و ۸۹۸ تومان معامله شد.نرخ اسکناس آمریکاییدر بازار متشکل ارزی عصر امروز با ۲۳۰ تومان رشد نسبت به روز گذشته در محدوده ۲۶ هزار و ۹۱۰ تومان مبادله شد. 

ورود سکه به کانال جدید

به دنبال اتفاقات بازار ارز تهران ؛ قیمت سکه آرایش صعوی به خود گرفت و فلز گران بهای داخلی بعد از مدت ها وارد کانال ۱۶ میلیون تومان شد

. قیمت سکه عصر امروز طبق سایت ها  با ۱۶ میلیون و ۳۷۱ هزار و ۳۵۰ تومان معامله شد. این قیمت نسبت به روز قبل ۶۲۱ هزار و ۳۵۰ تومان افزایش را نشان می دهد. اما در بازار قیمت سکه بالاتر از ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد.

ارزش ذاتی سکه با توجه به  قیمت اعلامی  سایت ها در  ۱۴ میلیون و ۶۵۳ هزار تومان بود. و حباب سکه بالای ۱۱ درصد قرار گرفت. فاصله ارزش ذاتی سکه با قیمت بازاری آن به بیش از میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید. 

 قیمت طلا ۱۸ عیار عصر امروز با ۱ میلیون و ۵۱۱ هزار  تومان معامله شد. این قیمت نسبت به روز قبل ۳۴ هزار و ۲۰۰ تومان رشد را نشان می دهد. 

تاکتیک بازار ساز برای  کاهش قیمت ها 

افزایش قیمت ها در حالی است که امروز خبرگزاری فارس و ایرنا هم اعلام کرد جانشین پلیس امنیت اقتصادی گفت: ۳۱ نفر از سرشاخه‌های معاملات فردایی دستگیر و تعدادی از عناصر فعال در این بازار نیز شناسایی شدند. 

از طرفی هم همزمان با مصوبه سران قوا، بانک مرکزی جلسه ای ارزی را با حضور صرافان ارزی در بانک مرکزی برگزار کرد و صرافان را در جریان جزئیات اقدامات آتی این بانک در حوزه ارزی قرار داد.

رئیس کل بانک مرکزی تأکید کرد: هیچ موقع در تاریخ بانک مرکزی این میزان از اسکناس که الان در بانک داریم را نداشتیم. به هر نحوی که بازار تقاضای واقعی داشته باشد آمادگی پوشش داریم. کارشناسان اعتقاد دارند برای مدیریت بازار ارز صرفا عرضه بازارساز کارگشا نیست  و باید مجموعه ای از  سیاست های اقتصادی اتخاذ شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =