آخرین اخبار

سرانجام وام‌های اشتغال‌زایی چه شد؟/آقایان مسئول؛ ضعف نظارت را بپذیرید

امام جمعه قلعه رئیسی گفت: باید از مسئولان پرسید سرانجام وام های اشتغال زایی به کجا کشید.

اشتراک گذاری
21 خرداد 1401
کد مطلب : 1087

به گزارش توازن و به نقل از خبرگزاری فارس از چاروسا، حجت الاسلام اسماعیل صلواتی امام جمعه قلعه رئیسی در خطبه اول نماز جمعه گفت: به مسئولان استانی و شهرستانی و بخش نصیحت می کنیم چه ائمه جمعه در کنار مردم دلسوز مردم و مسئولان هستند قصد مچ گیری ندارند ائمه جمعه دستگیری می کنند حلقه وصل مردم و مسئولان هستند مسئولان باید به تذکرات و نصایح ائمه جمعه توجه کنند باید پذیرفت چشم هایی که گزارش های صوری و کاغذی می بینند گوش هایی که دروغ و سخنان خلاف واقع می شوند نه می توانند واقعیت ها را ببینند نه ضعف ها و نقص ها را می بینند مواضع اشتباه و سخن غیر واقعی و گزارش غیر واقعی ارائه می دهند و تصمیمات غلط می گیرند و اگر نه بشوند عجولانه جواب می دهند خشمگین می شوند عصبانی می شوند مسئول در نظام جمهوری اسلامی باید صبور باشند با وقار باشند.

وی گفت: نماز جمعه این هفته به یاد شهید والامقام عباس بهاگیر از روستای موردریشه برگزار می شود شهیدی که قبل از رفتن به جبهه اهل نماز و عبادت و رعایت بود به مسائل شرعی توجه میکرد در زندگی منظم و مهربان بود اهل تلاش و کار و دنبال روزی حلال بود و در راه به دست آوردن روزی حلال متحمل سختی های زیادی می شد در لشکر ۲۱ حمزه بود و سرانجام به فیض عظیم شهادت نائل آمد. از شهدای مفقود الجسد می باشد شهیدی که امروز از همه ما ادامه راهش را مطالبه می کند.

صلواتی گفت: در بازی جدید آمریکا و صهیونیست ها رافائل گروسی مدیرکل آژانس تمرکز آنان بر نقاط قوت ایران است و به دنبال تحمیل برجام موشکی منطقه‌ای به ایران هستند اینکه آنان می گویند باید نام سپاه قدس در فهرست گروه‌های تروریستی باقی بماند یعنی ما عملاً حضور منطقه ای خودمان را نفی کنیم و تمام خاکریزها و سنگر های امنیتی کشور را در خارج از مرزها در اختیار دشمن قرار دهیم هدف این خواسته های دشمن هدف قرار دادن حضور منطقه ای ایران و و بسته شدن دست ایران در حمایت از هم پیمانان منطقه ای است.

وی افزود: یکی از مهمترین آسیب های موجود در نهاد هایی که به اعطای تسهیلات اقدام می کنند عدم مصرف صحیح تسهیلات اعطایی و انحراف در تسهیلات است که متاسفانه منتج به ایجاد شغل و رونق تولید نمی شود این هم به خاطر ضعف نظارت است است و هم به خاطر سپردن مسئولیت به افراد نا اهل است مثلاً در بخش چاروسا چندین سال است بنیاد برکت در این منطقه اقدام به اعطای تسهیلات به مردم بود اما الان چه اتفاقی وتغییری در این منطقه به وجود آمد؟ برای چند نفر اشتغال آفرینی شد؟ این میلیاردها تومن تسهیلات کجا رفت؟
یا نهاد دیگری مثل کمیته امداد اقدام به اعطای تسهیلات می کند واقعاً الان برای چند نفر شغل و پایدار ایجاد نمودند نهادهای دیگری مثل صندوق کارآفرینی جهاد کشاورزی بانک کشاورزی ارائه تسهیلات دارند به مردم گزارش بدهند خروجی این تسهیلات چه بود آنچه مشهود است انحراف در تسهیلات ارائه شده و خاطر ضعف نظارت ها است.

وی گفت: اگر این تسهیلات ارائه شده در استان در مسیر خودش باشد استان آباد می شود و کسی بیکار نمی ماند حقیقتا انتظاراست  مدعی‌العموم ورود کند و آنجایی که ارائه تسهیلات برای رونق تولید و کسب و کار بود و برای ایجاد شغل بود اما به سمت دیگری رفت این تضییع حق عموم است و باید با متخلفین برخورد شود و نهادهای نظارتی از انحراف تسهیلات اعطایی جلوگیری کنند.

صلواتی گفت: از حضور ریاست بنیاد مستضعفان و نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی با استاندار محترم در بخش چاروسا و توجه مسئولان به این منطقه تقدیر و تشکر می کنیم نگاه استاندار عدالت محور است همان سعی و تلاش و دلسوزی که برای منطقه دیشموک دارند و برای منطقه سیلاب کلوار دارند و برای منطقه لوداب دارند برای بخش چاروسا و شهر قلعه رئیسی هم دارند که با مدیریت مکتبی و جهادی و دلسوزی که دارند با حمایت نماینده و پیگیری های مسئولان شاهد چاروسایی آباد و پیشرفته و توسعه یافته خواهیم بود.
 

وی گفت: یکی از رنج ها و دردهای این روزهای اهالی دهستان جاورده عدم جمع آوری زباله ها می باشدکه هم باعث بیماری و هم باعث آزار و اذیت مردم شده حق مردم این است که شورای اسلامی روستاها و دهیاری به مردم خدمت کنند و فلسفه وجودی شورا و دهیاری خدمت به مردم است هم فرماندار هم بخشدار  به وضعیت دهستان جاورده ورود کنند و مشکل را حل کنند و انتظار است مردم همکاری کنند و کسانی که چوب لای چرخ می گذارند و نمی گذارند مشکلات روستا و دهستان حل شوند باید نهادهای نظارتی و مدعی العموم شجاعانه برخورد کنند امیدوارم فرماندار و بخشدار در اولین فرصت مشکل جمع آوری زباله های دهستان جاورده را برطرف کنند.

انتهای پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − یک =