آخرین اخبار

توضیحات کمالوندی درباره قطع دوربین‌های آژانس

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: اقدامات دیگری هم در نظر هست. امیدوار هستیم که آن‌ها به خودشان بیایند و جواب همکاری ایران را با همکاری بدهند. نمی‌شود که ایران همکاری داشته باشد و آن طرف رفتار نامناسبی از خودشان نشان دهند.۸۰ درصد دوربین‌های آژانس پادمانی هستند.

اشتراک گذاری
18 خرداد 1401
کد مطلب : 1031

توضیحات کمالوندی درباره قطع دوربین‌های آژانس
رویداد۲۴ ایرنا نوشت: سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: برخی از همکاری‌ها که فراتر از پادمان بود و جزو تعهدات نبود و تنها بر مبنای حسن نیت این کار‌ها را انجام می‌دادیم، متوقف شد.

به گزارش ایرنا، بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی امروز چهارشنبه در یک گفت‌وگوی تلویزیونی با اشاره به حذف دو دوربین از دوربین‌های نظارتی آژانس انرژی اتمی در ایران گفت: با توجه به همکاری گسترده ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی متاسفانه رفتار آژانس یک رفتار مناسب این همکاری نبوده و با تلاش کشور‌های غربی به خصوص سه کشور اروپایی و غربی تحرکاتی را علیه کشور ما آغاز کردند.

کمالوندی اظهار داشت: بر این اساس، تصمیم گرفتیم برخی از همکاری‌ها که فراتر از پادمان بود و جزو تعهدات ما نبود و تنها بر مبنای حسن نیت این کار‌ها را انجام می‌دادیم، مثل ضبط برخی از فعالیت‌ها توسط دوربین‌های آژانس، سنجش غنای برخط یا فلومتر، دستور داده شد که فعالیتشان متوقف شود.

وی یادآور شد: البته در گذشته هم قرار نبود که اطلاعات این‌ها مگر در حالت پذیرش شرایط ایران داده شود و مبنای آن هم قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران بود. ما این اطلاعات را به آن‌ها نمی‌دادیم و از امروز این اطلاعات ضبط هم نمی‌شود.


بیشتر بخوانید: تولید اورانیوم بالای ۹۰ درصد در صورت صدور قطعنامه آژانس/ نیرو‌های مسلح آماده حمله آمریکا و اسرائیل باشند


سخنگوی سازمان انرژی اتمی افزود: اقدامات دیگری هم در نظر هست. امیدوار هستیم که آن‌ها به خودشان بیایند و جواب همکاری ایران را با همکاری بدهند. نمی‌شود که ایران همکاری داشته باشد و آن طرف رفتار نامناسبی از خودشان نشان دهند.۸۰ درصد دوربین‌های آژانس پادمانی هستند.

ما متعهد به پادمان هستیم؛ و آن‌ها به فعالیت خود ادامه می‌دهند. دوربین‌هایی که قرار است فعالیت آن‌ها متوقف شود و ما امروز از بعضی از سایت‌ها شروع کردیم، دوربین‌های فراپادمانی هستند. اطلاعاتی ضبط می‌شد که این اطلاعات بعدا می‌توانست برای آژانس قابل استفاده باشد. ما دیگر این اطلاعات را در اختیار آژانس نمی‌گذاریم. امیدواریم با اقداماتی که انجام می‌شود، آن‌ها به خودشان بیایند.

کمالوندی تاکید کرد: امیدواریم با اقداماتی که انجام می‌شود، این‌ها به خودشان بیایند و روش و منش خود را عوض کنند. با این رویکرد نمی‌توانند انتظار داشته باشند که جمهوری اسلامی ایران در قبال عدم همکاری آن‌ها و سوء نیتشان همکاری گسترده داشته باشد. جلساتی با آژانس داشتیم، اما متاسفانه گزارشی که مدیرکل داده است، منعکس کننده همکاری‌ها و حسن نیت‌ها نبوده و امیدواریم که این رویکرد را تغییر دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 6 =