آخرین اخبار

قول وزیر به اهالی کشتی چه بود؟/سجادی: کشتی باعث فخر ورزش ایران شده است‌+عکس

وزیر ورزش و جوانان با تمجید از عملکرد کشتی در میادین مختلف، گفت: کشتی باعث فخر ایران شده است‌.

اشتراک گذاری
10 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 96

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، سید حمید سجادی در مراسم افتتاحیه بازسازی خانه کشتی شهید هادی، عنوان کرد: آقای دبیر عزیز! از شما تشکر می‌کنم. از آقای نصیرزاده (رئیس فدراسیون بدنسازی) هم تشکر می‌کنم که دبیر را تنها نگذاشته است.

وزیر ورزش و جوانان، افزود: شب گذشته دیدار صمیمی ورزشکاران با رئیس‌جمهوری بود که از صحبت‌های محمد بنا و سایر ورزشی‌ها که با رئیس جمهور مردمی صحبت کردند، استفاده کردیم. ۲-۳ مربی کار اخلاقی کردند مانند عطایی که وقت خود را به ورزشکاران دادند تا آنها با رئیس‌جمهور صحبت کنند. من هم یادداشت کردم، نامه‌ای روی آن گذاشتم و تا خواسته‌های عزیزان اجرا شود.

سجادی با اشاره به درخواست ورزشکاران، خاطرنشان کرد: من تعدادی از نامه‌های ورزشکاران را خواندم؛ تحصیل، شغل و بیمه ۳ درخواستی بود که در ۱۲ نامه آن را دیدم. آقای دبیر تعطیلات عید اینجا بود و در ۲۲ روز اینجا را جمع کردند. دوستان الفبای کار را بدانند متوجه کیفیت کار می‌شوند و من تمام آرامشی که کشتی‌گیر می‌خواهد اینجا دیدم. از آقای دبیر تشکر می‌کنم که به فکر جوانان بود و آن طور که شایسته نام ایران است کار کرد.

وزیر ورزش و جوانان همچنین با بیان اینکه دبیر اشاره‌هایی به کسب مدال داشت، گفت: دبیر گفت که آرزوی من قهرمانی در المپیک است. آقای دبیر! چوگان‌باز‌ها صحبت از مدال نمی‌کنند، می‌گویند چوگان ورزش نیست و نهضت عظیم از یک اتفاق و میراث فرهنگی هستیم. چوگان در یونسکو به عنوان میراث فرهنگی ایرانیان ثبت شده نه ورزش. مثلا فرض کنید کشتی ۱۰ سال دیگر از المپیک حذف شود حالا مگر می‌شود میراث فرهنگی ما را بگیرند؟

 

سجادی یادآور شد: در سال‌های دور وقتی حکام از اداره جامعه عاجز می‌شدند به آیین پهلوانی روی می‌آوردند که یک کلمه از آن خارج می‌شود، “فتوت” عزیزان ما چقدر به فتوت نیاز داریم؟ پس آیا نمی‌توانیم بگوییم کشتی بخشی از میراث فرهنگی ما بوده؟ امیدوارم خداوند به ما انرژی دهد این فرهنگ را دست به دست اداره کنیم و دست صاحبانش بدهیم. کشتی باعث فخر ورزش ایران شده است‌. هفته گذشته خدمت آقای ضرغامی در جلسه‌ای بودم که خواستم به استادیوم آزادی و کمپ‌های کشتی بیاید. از نظر منابع مالی قرار است اردیبهشت بودجه فدراسیون‌ها به زودی تزریق شود و قول می‌دهیم آقای دبیر از نظر مالی به مشکل بر نخورید. پروژه دیگری هم آقای دبیر دارد که امیدوارم خدمت او و همکارانش باشیم.
انتهای پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 5 =