آخرین اخبار

انتقاد نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد از وضعیت وقف

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد بر ترویج فرهنگ سنت حسنه وقف با توجه به نیاز روز جامعه در زمینه مدرسه سازی، کمک به حوزه‌های علمیه، کمک به نیازمندان و بیماران، ایتام و … تاکید کرد و گفت: متاسفانه جریان وقف تضعیف شده است.

اشتراک گذاری
17 مهر 1402
کد مطلب : 8472

به گزارش توازن و به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج، در هفدهمین روز از مهرماه همایش استانی وقف با هدف تجلیل و تکریم از واقفان و خیران استان در کهگیلویه و بویراحمد با حضور نماینده ولی فقیه در استان ، معاون سیاسی امنیتی استاندار، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و جمعی از واقفین ،خدام وخیرین استان برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در همایش استانی یاوران وقف ، ضمن تبریک پیروزی غرورآفرین جبهه مقاومت فلسطین در که مقابله با رژیم غاصب صهیونیسم خلق شد، اظهار کرد: رزمندگان جبهه مقاومت ضربات کمرشکنی بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد کردند.

آیت الله سید نصیر حسینی گفت: همان طور که مقام معظم رهبری فرمود «رژیم صهیونیستی رفتنی است»، این مردم مظلوم سال‌های بسیاری مورد ظلم و تجاوز این رژیم غاصب قرار گرفتند ولی امروز ضربات کوبنده و شکست را دریافت کردند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از خیرین واقف و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: وقف یکی از ضرورت‌های جامعه انسانی و اسلامی است و ضرورت دارد همه برای سعادت در دنیا و آخرت نسبت به این سنت حسنه اقدام کنند.

آیت‌الله حسینی وقف را یک ذخیره برای شخص واقف دانست و ادامه داد: با توجه به اینکه وقف صدقه جاریه‌ای بوده که ثوابی برای واقف نوشته می‌شود، اثر آن در زمان حیات و ممات برای واقف ارزشمند است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: سنت حسنه وقت مربوط به دین اسلام تنها نبوده و همه جوامع در گذشته وقف هایی در زمینه‌های مختلف داشته‌اند.

وی اذعان کرد: متاسفانه امروز جریان وقف تضعیف شده و به نسبت گذشته وقف صورت نمی‌گیرد.

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه وقف یک ضرورت در زمینه فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است، یادآور شد: ضرورت دارد با توجه به نیاز امروز در زمینه مدرسه سازی، کمک به حوزه‌های علمیه، کمک به نیازمندان و بیماران، ایتام، سادات و … در این زمینه‌ها صورت گیرد.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت ترویج و تبلیغ وقف در جامعه تاکید کرد و گفت: وقت در زمینه مساجد در استان خوب بوده ولی در سایر حوزه‌ها از نظر وقف ضعیف هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این آیین گفت: از تاریخ ۱۰ الی ۱۶ مهر مطابق با ۱۶ الی ۲۲ ربیع الاول به نام هفته وقف نامگذاری شده که فرصتی ارزشمند برای ترویج سنت حسنه وقف و تشویق خیرین به این امر مهم در جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام نصیرالاسلامی با بیان اینکه ۵۹ موقوفه در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، اظهارکرد: ۲۲۵ بقعه و امامزاده در این استان ثبت شده است و یک هزار و ۱۰۶ مسجد و ۱۴۴ حسینیه در استان داریم.

وی گفت: در زمینه وقف با نیت قرآن کریم، کمک به جوانان بی بضاعت ، ازدواج جوانان و مسائل درمانی در استان نیاز به اطلاع رسانی و فرهنگسازی در جامعه دارد .

 حجت الاسلام سید علی صالح موسوی اعظم نیز امام‌ جمعه موقت یاسوج نیز گفت: وقف باید طبق نیت واقف هزینه شود و همه علما هم روی این مسئله تاکید داشته اند که باید به نیت واقف عمل شود.

 

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان نیز گفت: : ۱۲٠ برنامه طی دهه وقف در استان برگزار شد.

حجت الاسلام قاسم مؤمنی شاد ترویج فرهنگ وقف را جهت رفع نیازهای جامعه ضروری دانست و بیان داشت: این مهم باید در استان به شکل مطلوبی فرهنگسازی و ترویج داده شود.

وی گفت: وقف چرخه‌ای ماندگار و یکی از احکام پیشرفته و متعالی اسلام است که باید آن را زنده نگه داریم.

گفتنی است :در آئین همایش استانی یاوران وقف، ۲۷ نفر از خیرین، واقفین و خدام استان کهگیلویه و بویراحمد با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شدند.

پایان پیام/

 



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =