آخرین اخبار

انقلاب در پروژه‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۴۰۲

سرپرست معاونت توسعه و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۰ پروژه عمرانی دانشگاه در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

اشتراک گذاری
15 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 4971

به گزارش توازن و به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج، امین‌الله بابوئی در همایش پیاده‌روی هفته سلامت با اشاره به اینکه در دانشگاه علوم پزشکی به دنبال پویایی و ایجاد شور و نشاط و امید در جامعه هستیم، گفت: واحد رفاهی و تربیت بدنی دانشگاه برگزاری همایش‌های پیاده‌روی را برای ایجاد شور و نشاط برنامه‌ریزی کرده است.

سرپرست معاونت توسعه و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: سال ۱۴۰۲ به‌نام سال عمرانی دانشگاه خواهد بود و با بهره‌برداری از ۲۰ پروژه عمرانی شاهد انقلاب در حوزه عمرانی دانشگاه خواهیم بود.

وی عنوان کرد: افتتاح بیمارستان ۳۲ تختخوابی بهمئی، دانشکده بهداشت و دانشکده دندانپزشکی و افتتاح بیش از ۲۰ پروژه جامع سلامت هدیه دانشگاه به مردم استان است.

محمد ملک‌زاده با بیان اینکه سلامت و امنیت دو نعمت گرانبها هستند، گفت: از نظر بهداشت جهانی سلامت تنها نداشتن بیماری نیست بلکه فرد سالم کسی است که از نظر جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی در سلامت باشد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به اینکه جهان درگیر بیماری‌های غیرواگیر است، گفت: سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری آسم و آلرژی، بیماری‌های اعصاب و روان، فشار خون و قند خون بیماری‌های غیرواگیری هستند که عامل مرگ و میر میلیون‌ها نفر در جهان است.

وی بیان کرد: برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر تغذیه و کم کردن مصرف نمک و چربی، سبک زندگی پرجنب و جوش، جلوگیری از استرس و بیماری‌های اعصاب و روان باید مدنظر باشد و باید روش‌های مقابله با اضطراب و استرس را فرا گیریم.

ملک‌زاده از اجرای طرح پزشک خانواده شهری در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر خبر داد و گفت: این طرح در گچساران آغاز شد و به زودی در بویراحمد و دهدشت اجرا می‌شود.

وی با تاکید بر موضوع مهم جوانی جمعیت گفت: ایران تا ۲۰ سال آینده نیروی جوان کار نخواهد داشت و اقتصاد و امنیت کشور مورد تهدید.

ملک‌زاده بیان کرد: برای اینکه رشد جمعیت حفظ شود هر خانواده باید حداقل دارای سه فرزند باشند.

انتهای پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =